Otsi

Subaru Outback: mugavalt kalale

Uus Subaru Outback on ideaalne auto kalamehele, kes armastab kulgeda oma püügikohtade vahel kiiresti, mõnusalt ja turvaliselt ning kelle püügiviisid teda ehk kõige hullemasse mudamülkasse ei vii.
Tänavu kevadel tuli Subaru välja Outbacki viienda põlvkonnaga, mille 2,5liitrise bensiinimootoriga tippvarustuses mudelit ka testisime, pidades silmas eeskätt kalamehe vajadusi.

Subaru rõhutab, et juba 20 aastat müüdud Outbacki puhul on nüüd tegemist täiesti uue mudeliga, mitte faceliftiga. Märkimist väärivad võimsam ja 10% säästlikum mootor ning EyeSight – ainulaadne juhiabisüsteem, mis kasutab olukorra tajumiseks kaht kaamerat. Näiteks hoiatab EyeSight juhti, kui auto hakkab oma sõidureast väljapoole kalduma, hoiab eessõitjaga kohanduvalt kiirust ning on võimeline ohu korral auto ise seisma pidurdama kiirusel kuni 50 km/h (mõne testi järgi isegi kuni 70 km/h).

NII MÕNUS. Ent mitte põhivarustusse kuuluvad elektroonilised vidinad pole need, mis uue Outbackiga sõitmise nii mõnusaks teevad. Pigem on need siiski erk mootor, tundlik rool ja kiirelt reageeriv automaatkast, mis on suutelised äratama väiksemat sorti lõvi ka seni rahulikult pereautos kulgenud keskealises mehes. Stabiilne, vaikne, läheb kiirelt soojaks, kliirens on 20 cm (Foresteril näiteks 22 cm) – nii on Outback kõva tegija meie kehvadel teedel ja ka talvistes oludes. Lisaks viimaselt Foresteri mudelilt tuttav X-mode – maastikuabi, mis kontrollib reaalajas rataste vedamist, jaotab vajadusel veojõudu ümber ja muudab gaasipedaali veidi tuimemaks.

Kütusekulu on Outbacki 2,5liitrise bensiinimootori kohta muljetavaldavalt väike: kaks poolikut päeva pealinna tipptunni ummikutes ja üks Viljandi ots andsid keskmiseks 8,3 liitrit sajale kilomeetrile. Tehase andmed lubavad keskmiseks 7 l/100 km – ju oli veidi suurema kulu põhjuseks asjaolu, et juhi õlal istuv väike kuradike lausa sundis igal võimalusel kõige parempoolsemat pedaali vajutama. Eeskirjade piires ikka. Kaheliitrine diiselmootor on kirjade järgi veel eriti säästlik, näidates keskmist kulu 6,1 ja maanteel koguni 5,3 l/100 km. Subaru esindaja sõnul on aga eestlane endiselt bensiiniusku ning statistika näitab müüdud mudelite puhul 80:20 vahekorda bensiinimootorite kasuks.

Outbacki pakiruum on piisavalt suur, et mahutada ka nädalase püügiretke kola, kuid 3meetrise spinninguridva tuub sinna siiski ära ei mahu.

KOKKUVÕTTEKS. Kalamehele, kes ei pea oma kirgede rahuldamiseks ronima autoga kõige hullemasse porri, on Outback väga hea valik. Saab kalal käidud ja kui vaja, ka prouaga teatrisse sõita. Mõistagi on kalalkäimiseks ka palju soodsamaid autosid, ent siis tuleb minna kompromissile sõidumõnu, varustuse ja muu osas.
 
Sõidetud: Subaru Outback Summit
Pidev nelikvedu
Bensiinimootor 2,5 l 175 hj, 235 Nm
Lineartronic käigukast
Keskmine kütusekulu 7,0 l/100 km
Hind alates 29 500 eurot
Proovisõidumudeli hind 35 300 eurot

Artikkel on ilmunud ajakirja Kalale! 2016. a jaanuari/veebruari numbris. 
TEKST: Margo Pajuste
FOTO: Aivar Kullamaa
02.02.2016
07.03.2016 08:18
0
0
Vähe kallis kalamehele või kuidas? See mudas ronimise hetkel tuimaks muutuv gaasipedaal ei ajenda eriti ostma ka.Valel hetkel kaob võimsus ära. Seda võiks rääkida sellele kes linnas ainult sõidab. Sopa sees oleks POWERIT vaja.
Palun oota