Otsi

Team Favorite Estonia blogi: uuendasime varustust

Alexander Andrusenko kirjutab Team Favorite Estonia uhiuuest paadikomplektist ja miks just selline välja valiti.

Paat 

Paat on Astra 430 Silverfish, 4.3 meetrit pikk, roolikonsooli ja isetühjeneva kerega, kannatab mootorit kuni 30hj. Kui paati valisime, siis oli eesmärgiks see, et paadile saaks panna vähemalt 30hj mootori, sest otsustasime, et 20hj jääb meile natuke lahjaks.

Turul saadaval olevatest paatidest sellises hinnaklassis me midagi paremat ei leinud, seetõttu valisimegi Astra (http://paadirent.ee/pood/index.php…), Läti toodang. Paadile ostsime juurde ka transpordikatte, sest peame päris tihti seda autoga transportima. Lasime igaks juhuks paigaldada ka kiilukaitse. Oleme paadiga nüüdseks mõned korrad käinud Emajõel ja esmamuljed on väga head. Paat läheb kolme mehe ja 30hj mootoriga väga hästi glissi. Maksimaalset kiirust pole veel proovinud, sest mootor on veel sisse sõitmata, aga 4200 pöörde juures sõidab kolme mehega umbes 31-33 km/h. Isetühjenev kere on väga hea, jalad on alati kuivad. Panen võrdluseks pildi sellest, kuidas me eelmise paadiga võistlesime (C-440), see oli õudus 

 Kui paati väljast vaadata, võib ta tunduda väike, aga sees olles on tegelikult kahel inimesel täiesti OK püüda. Igatahes, paadiga oleme väga rahul siiamaani. Tartu Wild Ridersi spetsialistid, kes moootori paigaldasid, hindasid, et selle raha eest on väga hea paat.

Mootor

Alguses mõtlesime, et ostame kasutatud 30hj mootori, aga ei leidnud ühtegi korralikku mittevarastatud mootorit normaalse hinna eest, lõpuks ostsime uue Yamaha 30hj elektritrimmi ja distantsjuhtimisega (http://yamahakeskus.ee/index.php?id=tooted&product_id=88), sellele võtsime juurde juhtpuldi, lihtsamad kellad ja komplektis oli ka immobilaiser, mis on päris hea – äraminnes vajutad puldil nuppu ja ilma selleta mootor käima ei lähe. Miks just Yamaha? Yamaha ilmselt reklaami ei vaja, midagi paremat pole ju olemas 

 Paat veetis talve sadamas ja kevadel läks mootor poolest pöördest käima. Enne käimapanekut peab meeles pidama puldil nuppu vajutada. Mul läks ükskord meelest ära, üritasin käima panna, aga mootor käima ei lähe. Mõtlesin juba, et midagi on valesti, aga siis tuli meelde, et immobilaiser on peal.

Haagis

Haagisele oli nõue, et ta oleks võimalikult töökindel, et sellega julgeks ka välismaale näiteks MMile minna. Valisime Respo 5.2-meetrise lehtvedruga haagise (http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/22/64/72). Tegelikult oleks tagant järgi mõeldes võinud võtta ka lühema, oleks isegi sellele paadile paremini sobinud, aga see sobis ka. Sellele ostsime juurde ka luku, et ära ei varastataks. Igatahes, Respo haagis on väga hea ja kindla peale minek. Jõuab ka üksinda paati haagisele üles kerida.

Kajaloodid

Paadile läks peale kaks kajaloodi, roolikonsoolile läks uusim Lowrance HDS Carbon 9-tollise ekraaniga (http://www.marine.ee/…/hds-9-carbon-row-med-high-structures…), see tuli alles hiljuti välja, oleme vist ühed esimestest Eestis, kes Carboni kätte said. Carboniga ühendasime tavalise Totalscan anduri ja 3D anduri. Natuke oleme saanud 3D andurit juba katsetada, kajalood näitab kolmemõõtmelist pilti põhjareljeefist, päris huvitav on vaadata. Hetkel on veel vara rääkida sellest, kui palju ja mis tingimustes me hakkame seda 3D pilti vaatama, aga üks asi on kindel, et 3D anduriga on ka tavalise Structure Scan pilt palju parema kvaliteediga. Katsetasime nii, et vaatasime Structure Scan pilti Total Scan anduriga ja siis sama pilti 3D anduriga ja vahe oli väga suur, 3D anduriga on pilt palju detailsem. Millalgi teeme korralikuma võrdluse.

Teise kajaloodi paigaldasime ette, et teine mees, kes ninas püüab, saaks ka kajaloodi jälgida. Sinna läks odavam Elite 7 Ti (http://www.marine.ee/et/a/elite-7-ti-high-mid-totalscan), mis oskab ka nagu Carbon näidata nii Structure Scan, Chirp pilti kui ka kaarti. Väike vahe on selles, et Elite Ti seeria kajaloodiga ei saa ühendada 3D andurit, aga kui 3D andurit ei plaani kasutada, siis Elite Ti on väga hea valik ja oluliselt parema hinnaga kui HDS, rääkimata Carbonist. Vööris olev kajalood on meil hetkel ühendatud vöörimootori sees asuva anduriga ja sellega saame ka vöörimootorit juhtida. Tegelikult on mõlemad kajaloodid meil ühes võrgus ja Carbonist on ka võimalik juhtida vöörimootorit ja kasutada selle andurit, kui vaja peaks olema.

Vöörimootor ja vööris olev kajalood on ühendatud eraldi vöörikastis oleva akuga, et mitte kulutada peaakut. Lisaks on tehtud see, et kui päramootoriga sõidad, siis selle generaator laeb alguses peaakut ja kui see on täis laetud, siis hakkab laadima vööriakut. Samuti saab neid laadida ühest kohast, ei pea kahte laadijat kasutama, mis on väga mugav.

Kajaloodide ja vöörimootori paigaldamise usaldasime professionaalidele, ise poleks osanud ega julgenud neid paigaldada, lasime hoopis Tallinna Alteris paigaldada. Alterist saime ka 3 erinevat sügavuste kaarti.

Vöörimootor

Baltic Cruisersist (Mercury ja Motorguide ametlik maaletooja) ostsime vöörimootori Motorguide Xi5 GPS funktsiooniga (http://paadid.ee/product/xi5-55fw-48-fp-snr-gps). Valisime just Motorguide, sest see ühildub Lowrance kajaloodidega ja sellele tegelikult alternatiivi ei ole. Tal on sisse ehitatud ka Lowrance'i andur, mida saab kajaloodiga kasutada. Mida see kajaloodiga ühilduvus tähendab, on see, et elektrimootorit saab kajaloodist juhtida, näiteks saab kaardiplotteril valida punkti ja vöörimootor viib paadi automaatselt sellesse punkti, saab määrata ka marsruute, mida mööda mootor hakkab siis ise liikuma. Saab kasutada ka ankru funktsiooni – ühe vajutusega hakkab Motorguide paati GPSi järgi ühes punktis hoidma sõltumata tuulest ja voolust. Proovisime ankru funktsiooni Emajõel kiirema vooluga kohas, hoidis väga hästi paigal. Motorguide mootorit saab lisaks juhtida veel puldi või pedaaliga. Pedaaliga mulle täitsa meeldis juhtida, sest saab samal ajal sõita ja püüda, ei pea kogu aeg pulti näppima. Pedaal on juhtmevaba, seda saab suvalises kohas paadis hoida. Väike soovitus, et kui ostate elektrimootori, siis enne kasutamist lugege ka juhend läbi. Me ei võtnud esimesel korral juhendit paati kaasa, sest mõtlesime, et mis seal ikka keerulist saab olla, vajutad nuppu ja sõidad. Paadis jamasime tund aega, sest mootor ei reageerinud kuidagi puldile. Pärast läksime juhendile järgi ja tuli välja, et pult tuleb mootoriga alguses ühildada, hoides 2 nuppu korraga all 10 sekundit. Pärast seda hakkas kõik laitmatult tööle, nii et tasub ikka juhendeid lugeda.

Kokkuvõttes arvan, et saime päris hea komplekti, millega see hooaeg võistelda ja loodame näidata väga häid tulemusi. Nüüd ei saa enam öelda, et tulemused jäid varustuse taha, nagu me eelmine aasta aeg-ajalt kirjutasime, nüüd on meil kõik hädavajalik olemas, tuleb ainult kõvasti trenni teha.

17.04.2017
29.04.2017 19:23
0
1
jroost - mis sul selle jutukese vastu et pidevalt ühtesi taod? Kinni midagi kusagil?
Palun oota