Otsi

2018 haugihooaja avapauk

Foto: Estlant
05.01.2018
Estlant veetis järjekordse emotsiooniderohke päeva merel. Nagu arvata võite, olid meeste mõtetes mõlkumas järjekordsed suured haugipurakad.

Oma facebooki lehel kirjeldasid mehed ise oma päeva järgmiselt:

Eile avasime Kristoga 2018. aasta haugihooaja, ilm oli küll natuke kõleda võitu, aga peale esimesi kontakte kaladega ununes see peagi. Kes Estlandi paadis viibinud teab, et lisaks kalapüügile toimub paadis alati sõbralik omavaheline tögamine ja et väikest võistluspinget ülal hoida, peab iga mees oma püütud kalade koha pealt täpset arvestust, et päeva lõpus selge oleks, kes valdab kalapüügikunsti ja kes on lambikonn.

Olime lõpetamas esimest triivi, kui Kristo ridvaotsa looka vedas ja mulle head uut aastat soovis. Natuke mängimist ja kahvas siputas Kristo 2018 aasta esimene havipurakas. Kuna uuel aastal alustame puhtalt lehelt, läks kala enne vabastamist kaalumisele, 2,78kg pole alustuseks üldse halb tulemus. Järgmisena õnnestus minul käsi kalaseks saada, kuid kuna tegu oli selgelt väiksema isendiga, kui Kristol, siis kaalumisele ma aega ei raisanud ja üritasin havi võimalikult ruttu vabastada. Aga nagu ikka kiirustades tulevad vead ja torkasin kala hamba omale sügavale nimetissõrme. Paari tunnise püügi järel oli meie omavaheline seis selgelt Kristo kasuks 8:5 ja nagu sellest veel vähe oleks, olid ka kaks suurimat 3,8 ja 4,08 kg-sed haugimürakad eksikombel tema landi otsa juhtunud. Kuid kuna mu sõrm tilkus ikka veel verd nagu kevadine kask, oli mul vabandus olemas, et iga teine mees oleks juba verekaotusest pilditu aga näe mina võitlen vapralt edasi.

Võtsime suuna kõrval olevasse madalasse lahesoppi, kümmekond viset ja mul oli kala taga. Algu arvasin, et pisike hauginolk, lähemale kerides nägin üllatuseks, et koger mis koger ja üks kolmikuharu suus kinni. Kala on kala ja kasseerisin oma punkti sisse, kuna Kristo oli ikka veel eduseisus, siis vastu ta ei vaielnud. Natukese aja möödudes sain kilose hauginolgi, veel paar viset ja jälle ligemale kilone kogrepoiss landi otsas. Kui ma kolmandat kokre paati tõstsin ja sellega seoses paarimehest punktiarvestuses möödusin, hakkas teisest paadi otsast kostma halinat, et ega see koger ikka õige kala ole ja hädavaevu pool punkti annaks nende eest. Nüüd järgnes Kristo 3:0 spurt, peale mida hakkasime end ka kodusadama poole sättima. Ühe potentsiaalse kalakoha peal otsustasime teha veel viimase triivi. Seiskasin mootori ja kohe esimese viskega oli kala taga, teine vise kala, kolmas jälle kala, mõtlesime, et kuramus nüüd vastu õhtut leidsime pesa üles. Sõitsime uuesti üles ja lasime tuulel end üle sama platsi kanda, mõned meetrid enne paati käis mul ridvast jõuline jõnksatus läbi ja sidur hakkas vaikselt järgi andma. Mõned minutid maadlemist ja Kristo tõstis tänase päeva suurima kala kahvaga paati, kaalu 4,58 kg.

Päeva lõpptulemuseks jäi Kristol 12 haugi, suurimaks 4,08 minul 13 haugi suurim 4,58 ja kolm kilokanti kokre.

Ilus algus aastale ja haugihooajale koos korralike kollidega sai antud, siin kohal soovime ka kõigile kalameestele- kalanaistele ilusat uut aastat ja rekordite purustamisi kalavetel.