Otsi

Ixa blogi: Imeline veekogu Peipsi! Avapauk 2017.

See päev oli juba päris varakult paika pandud ja kindlad minejad olid peale minu veel vanameister Ülo  ja varem 5 korda elus talvisel Peipsil käinud Margus, neljas tulija Tõnis lisandus päev enne minekut.

Hommiku peale kl 5 hakkasin semusid peale korjama, et õigeks ajaks järve äärde jõuaks ja sealt "Mesitare" karakatiga rõõmsalt ja kindlalt püügi platsile saaks.

Juba varavalges olimegi platsile jõudnud, kaldast nii 4-4,5 km, kust algas edasine liikumine GPSis olevate lähimate punktide peale. Etteruttavalt mainin ära, et punktid ja vahepeal ka suvakohtades proovimine meile õnne ei toonud. Kell oli keskpäevaks tiksunud ja meil olid kotid vaid kahe kala võrra rikkamad. Vanameister Ülo meiega sammu pidada ei suutnud ja nii ta mahapaneku platsi ümbrust pommitas. Etteruttavalt mainin ära, et Ülo saak jäi seetõttu ka kesiseks, piirdudes 11 kenas mõõdus triibuga, tabatud omatehtud sikuga.

Kuid mingi hetk lõuna ajal võtsime Marguse ja Tõnisega vastu otsuse, et kui suvised punktid kala välja ei anna, siis hakkame liikuma  ühe teise kaugema punkti peale ja proovime ka vahepeal õnne.

Ja ei läinudki palju aega, kui nii Margus kui Tõnis tabasid sinna 300-350 g kanti ahvenad. OK!

Tuleb seda piirkonda veidi põhjalikumalt uurida.

Nagu ma sinna esimese mulgu tegin ja kirve alla lasin, siis mõne liigutuse pärast kargaski esimene päts "500+" otsa!

Hõikasin semudele, et siin on kena kala all ja tuleb korralikult läbiproovida. Mõned hetked hiljem kuulsin seljatagant Marguse rõõmuhõiskeid, et oli ka tabanud poolekiloseid pätsikesi ja suurim oli koguni üle 700 g!

Mingi aeg vaatasin taas seljataha ja kuulsin iseendaga emotsionaalselt kõnelevat Margust. Hiljem selgus, et ta oli tabanud kena lutsu ja seda jääle saades tegi teine ikka korralikke vigureid.

Kahjuks sealtmaalt, kui kala tulema hakkas, hakkas ka kellaaeg meeletu kiirusega jooksma ja nii ei jäänudki meil enam pikalt püügiaega. Kuna oli kindel plaan ka selle avangu kohta blogisse jutuke kirjutada, siis panin poole võtu pealt oma püügiriista toolile ja kuigi veidi sees kripeldas, läksin meeste saake jäädvustama.

Tõnisel, kes alles õpib kombaini tunnetama ja sellega ka püüdma, oli saagiks päris arvestatav portsuke kenas mõõdus triibulisi ja suurimad küündisid sinna 300+ g.

Edasi liikusin semu Marguse poole, et ka tema saagist mõni fotoklõps teha ja äkki õnnestub ka kino saada. Ja kino ma sain.

Vennike oli õnnest ja rõõmust nii ekstaasi täis, et lausa lust oli näha sellist suurt ja tugevat meest sellise õndsa näoga, nagu oleks alles "esimest korda" saanud.laugh

Kuna ta pole selliste talviste kalakogustega harjunud, siis peale sellist püüki sai aru, et Konsumi kilekott ja ilma kelguta liikumine on vaev.

Pildid-kino tehtud suundusin oma koha peale tagasi, et ka oma saagist mõned pildid teha ja siis hakata asju kokku korjama, kuna peatuskohani, kuhu karakat meid tõi ja kust tagasi viib, on päris head maad minna. Pildid tehtud ja asjadki pea koos, kuulsime Tõnisega taas Marguse poolt emotsionaalset teksti, et "jälle miskit kobedat otsas". Ruttu võtsin kaamera ja palusin Tõnisel võtta ka meeskonna ainuke kongits ning suundusime augu ümber tantsiva Marguse poole.

Sa vana Peedu-Peeter, olid mu esimesed sõnad, kui kala end jää all näitas. Egas midagi, toimetasime tasa ja targu, mis on ka video pealt näha ja mõni hetk hiljem oli see"mõõdus" kala jääl.

Sellest, et oli tegemist suurema kalaga saime aru, aga et nii suur kala, 7 kg ja 0.20 mm liiniga jääle saada, see oli juba midagi enamat. Ühesõnaga, niikaua kui me Tõnisega asju kokku korjama asusime, lasi Margus päris enne minekut "JAK" siku mulku, et tunnetada, kuidas see siku mängib. Mängib! Ja päris hästi mängis.

Nüüd asjad kokku korjatud ja sammud platsipoole võetud, helistasin Mesitare taksomehele Markole, et me võime veidi hilineda, kuna juhtus selline asi.

Kaldale jõudes soovisid teised kalastushuvilised ja ka pealevedaja Marko meie saaki vaadata ja jäädvustada. Lõpptulemuseks jäi minul 16 kg kena mõõdus triibulist, kõik tabatud kombainiga.

Ka teised jäid oma saakidega rahule, eriti Margus, kes pistis kotti 13+ kg sorditud ahvenat, siis ühe boa ja "mõõdus" siku havi!

PS! Hiljem selgus ja meenus tõsiasi, et me olime kogemata ära võtnud kala, kellel on hetkel keeluaeg. Niisiis teame nüüd, et Peipsi järvel ei tohi praegu püüda lutsu.

NB! Küllap peale seda jutukest, piltide vaatamist ja video jälgimist saate ka aru, miks me jumaldame-armastame Peipsi järve!!!

Seged pildid,

Ixa

NB!Lisatud Marguse nägemust sellest toredast päevast Peipsil

" Kombaineri märg unenägu "

Päeva, mil Peipsi jääle saab, sai oodatud mitte vähe. Lugesin öid, mis vajavad magamist. Mina alustasin laupäeval ja liikusin Mesitare karakatiga 4.- le kilomeetrile, et silmaahvenaid välja meelitada pühapäevaseks suureks tulemiseks koos fotovälkude ja kaamera surinaga. Olin väga rahulikult 29 ahvenat kinni nabinud ja kaasa pakkisin 19 toekamat „kanakala“. Kotist võikud söödud ja termos tühi ...kõht veel helesmiley Koju sõites mõlgutasin plaani pühapäevaseks strateegiaks. Kalakesed jagasin 2 kotti ... tuppa viisin 9 ahvonjat puhastamiseks ja auto pagasnikusse jätsin 10 isendit silma operatsiooniks. Enne hommikust starti laadin mõned muškad silmadega ära ja panen grippkotti ootelesmiley Laupäeva õhtul voodisse minnes tikkusid igasugu tehnilised ideed pähe ja otsustasin muška ikkagi kirvest kaugemale siduda, sest eeldasin triibikute passiivsust ja apaatiat ... Ega suurt magada saanudki , samas enesetunne oli ikkagi väga reibas. Ärgates tõmbasin mitu kanget kohvi sisse ja läksin stardiplatsi ootele ..., siis paar tundi mugavat sõitu, muhedad lood kalapüügist vanameister Ülo`lt ... sisemine pinge hakkab õnneks vaibuma. Ups kohal, ... Mesitare parkla autosid täis, pinge lendab jälle haripunkti ... erutus tõuseb ... uhh ... pärast küsivad palju kala said jne, jne. Jaaa, juba JÄÄ krõbiseb saabaste all, sammume edasi, ikka Venemaa suunas, kuhu siis veel ... pinge tõuseb kuidagi veelgi, tekib kerge hirm jänni jääda. Elu 5. püük „kombainiga“ ikkagi ... puurin esimese augu, 10 ärritustõstet ilma pausita ja siis 25 tõstet pausiga ...ei tonksugi. Naiivne muidugi arvata, et tonkab kohe ... ma juba kolmandal augul ja Ixa ikka esimesel augul ... krt, tal võtab juba või ? Arvata on, et kalamagnetil võtab. Mingil hetkel avanes võimalus õpetust minna küsima ja selgus, et Ixa`l ka paar kalakest alles ... uhh, mul kaa ju ... ihii. Uus strateegia ... 10 ärritustõstet ja 60 tõstet pausiga, enne ei liigu rsk. Jaaa, siis peale lõunat hakkas kuskilt tulema,... nagu kalade linna väravad oleks avatud ... mingil ajal tõstsid kõik veteelanikke ÕUE, värske õhu kätte lämbuma. Vaatasin, et Ixa`l kõige priskemad triibikud, kuulsin: "viissada on ära" hüüet. Mõtlesin tööta rsk edasi Planeeto, pinguta ... pärast küsivad kaldas, kui suured, kui palju jne ...mul on ühiskondlik vastutus. Jõin ühe Redbulli, et erksust tõsta ... peale tosinat kala tundsin juba toekamat raskust käe otsas ... mõnus, ka minul! Ka mina saan ju, Vana-Jumal ole kiidetud ! Siis teine ... kolmas ... neljas päts ... uhh. Püüdjate vahe 50-100 sammu oli, mitte vähem ... ja pätsid korralikult ketis ... Siis krt tuli see luts ja sodis kõik ära ... luts ajas saba nagu augu taha ja jobutas palju aega ära. Lutsu polnud ma kunagi enne jääaugust saanud ja sellist nii suurt ka kunagi mitte. Peale lutsu oli kala ketist kadunud ... pumpasin edasi ja kuskil sajandal tõstel ikkagi hüppas üks ca 450 gr siiski otsa, mõte juba jooksis, et "kanakala" ...appi, juba tunniga hellitati mind ära ..., aga nüüd tuli juba pausidega. Kotid olid täis ka kõik, need Konsumi ja ETKVL-i omadsmiley Lutsu pärast süda siiani valutab, vaene loom ..., arvasin ta täiesti lindprii kala olevat, ilma alamõõdu ja keeluajata. Aga jah, Peipsi luts on ju väärt kala ... see pole see lindprii ojalutsukene ...nii pisike, nii pisike kassikala. Sorry Inimesed ! Enam ei tee, ausõna ! Isegi lõhe alamõõdu ja keeluajad õpin selgeks, kunagi ei tea kus otsa kobistab miski eksootika...eksole.
Ja see haue tulemine on tõesti koom asi, ju tollel päeval anti terve aasta õnn ette ära. See pole lihtsalt võimalik ... Lasin sinise, mitte vuffel JAK siku alla ja tegin 3 tõstet ... edasi tohutult naljakas video ja seeria pilte. Minu jääpüügi rekord! Pätsahvenate rekord püügipäev ka talvel ... No mida sa ütled ... tohutu asjaolude kokkulangemine ja proffide soovituste kuulamine. Imelik, et jääaugu alumine serv ei hõõrunud peenikest tamiili katki ... haug tegi mitu mitu sööstu, enne kui seltsimehed kohale jõudsid... Ääremärkusena öeldes, ... kui ma üksi lähen, jääb söögist ja joogist alati puudu, aga seekord tõin kõik võileivad koju tagasi ... siuksed lood. Suured tänusõnad kaaslaste aadressil ! Alati tasub kuulata tähelepanelikult teiste kalameeste jutte ja õpetusi, õpime terve elu ... vahet pole, et kõik „Rõbatste Snami „ ja „Kalale“ zurnaalid loetud ning Šerbakovi videod vaadatud ... Siin teised kodumaised olud ... silmad ja kõrvad lahti ning kivid kottidesse ! Jumaldame-Armastame Peipsi järve

16.01.2017
16.01.2017 17:48
Vana hea Ixa emotsioonile 5+ laugh
loh

16.01.2017 17:48
Väga ilus haug, sikule selline koll saada on haruldus
16.01.2017 19:22
Võimas! 5p selle peale
17.01.2017 19:04
Päeva, mil Peipsi jääle saab, sai oodatud mitte vähe. Lugesin öid, mis vajavad magamist. Mina alustasin laupäeval ja liikusin Mesitare karakatiga 4.- le kilomeetrile, et silmaahvenaid välja meelitada pühapäevaseks suureks tulemiseks  koos fotovälkude ja kaamera surinaga. Olin väga rahulikult 29 ahvenat kinni nabinud ja kaasa pakkisin 19 toekamat  „kanakala“. Kotist võikud söödus ja termos tühi ...kõht veel hele
Laupäeva õhtul voodisse minnes tikkusid igasugu tehnilised ideed pähe ja otsustasin muška ikkagi kirvest kaugemale siduda, sest eeldasin triibikute passiivsust ja apaatiat ...  Ega suurt magada saanudki , samas enesetunne oli ikkagi väga reibas. Ärgates tõmbasin mitu kanget kohvi sisse ja läksin stardiplatsi ootele ..., siis paar tundi mugavat sõitu, muhedad lood kalapüügist vanameister Ülo`lt  ... sisemine pinge hakkab õnneks vaibuma. Ups kohal, ... Mesitare parkla autosid täis, pinge lendab jälle haripunkti ... erutus tõuseb ... uhh ... pärast küsivad palju kala said jne, jne. Jaaa, juba JÄÄ krõbiseb saabaste all, sammume edasi, ikka Venemaa suunas, kuhu siis veel ... pinge tõuseb kuidagi veelgi, tekib kerge hirm jänni jääda. Elu 5. püük  „kombainiga“ ikkagi ... puurin esimese augu, 10 ärritustõstet ilma pausita ja siis 25 tõstet pausiga ...ei tonksugi. Naiivne muidugi arvata, et tonkab kohe ... ma juba kolmandal augul ja Ixa ikka esimesel augul  ... krt, tal võtab juba või ? Arvata on, et kalamagnetil võtab. Mingil hetkel avanes võimalus õpetust minna küsima ja selgus, et Ixa`l ka paar kalakest alles ... uhh, mul kaa ju ... ihii. Uus strateegia ... 10 ärritustõstet ja 60 tõstet pausiga, enne ei liigu rsk.  Jaaa, siis peale lõunat hakkas kuskilt tulema,... nagu kalade linna väravad oleks avatud ... mingil ajal tõstsid kõik veteelanikke ÕUE, värske õhu kätte lämbuma. Vaatasin, et Ixa`l kõige priskemad triibikud, kuulsin:  "viissada on ära" hüüet. Mõtlesin tööta rsk edasi Planeeto, pinguta ... pärast küsivad kaldas, kui suured, kui palju jne ...mul on ühiskondlik vastutus. Jõin ühe Redbulli, et erksust tõsta ... peale tosinat kala tundsin juba toekamat raskust käe otsas ... mõnus, ka minul! Ka mina saan ju,  Vana-Jumal ole kiidetud ! Siis teine ... kolmas ... neljas päts ... uhh. Püüdjate vahe 50-100 sammu oli, mitte vähem ... ja pätsid korralikult ketis ... Siis krt tuli see luts ja sodis kõik ära ... luts ajas saba nagu augu taha ja jobutas palju aega ära. Lutsu polnud ma kunagi enne jääaugust saanud ja sellist nii suurt ka kunagi mitte. Peale lutsu oli kala ketist kadunud ... pumpasin edasi ja kuskil sajandal tõstel ikkagi hüppas üks ca 450 gr siiski otsa, mõte juba jooksis, et "kanakala" ...appi, juba tunniga hellitati mind ära ..., aga nüüd tuli juba pausidega. Kotid olid täis ka kõik, need Konsumi ja ETKVL-i omad
Lutsu pärast süda siiani valutab, vaene loom ...,  arvasin ta täiesti lindprii kala olevat, ilma alamõõdu ja keeluajata. Aga jah, Peipsi luts on ju väärt kala ... see pole see lindprii ojalutsukene ...nii pisike, nii pisike kassikala. Sorry Inimesed ! Enam ei tee, ausõna ! Isegi lõhe alamõõdu ja keeluajad õpin selgeks, kunagi ei tea kus otsa kobistab miski eksootika...eksole.

Ja see haue tulemine on tõesti koom asi, ju tollel päeval anti terve aasta õnn ette ära. See pole lihtsalt võimalik ... Lasin sinise, mitte vuffel JAK siku alla ja tegin 3 tõstet ... edasi tohutult naljakas video ja seeria pilte. Minu jääpüügi rekord! Pätsahvenate rekord püügipäev ka talvel ... No mida sa ütled ... tohutu asjaolude kokkulangemine ja proffide soovituste kuulamine.  Imelik, et jääaugu alumine serv ei hõõrunud peenikest tamiili katki ... haug tegi mitu mitu sööstu, enne kui seltsimehed kohale jõudsid...  Ääremärkusena öeldes, ... kui ma üksi lähen, jääb söögist ja joogist alati puudu, aga seekord tõin kõik võileivad koju tagasi ... siuksed lood. Suured tänusõnad kaaslaste aadressil ! Alati tasub kuulata tähelepanelikult teiste kalameeste jutte ja õpetusi, õpime terve elu ... vahet pole, et kõik „Rõbatste Snami „ ja „Kalale“ zurnaalid loetud ning Šerbakovi videod vaadatud ... Siin teised kodumaised olud ... silmad ja kõrvad lahti ning kivid kottidesse ! Jumaldame-Armastame Peipsi järve  heartenlightenedyes
17.01.2017 19:12
Panen enda eelmise kommentaari pealkirjaks " Kombaineri märg unenägu " devil
17.01.2017 20:56
Nii mönus!
 yesyesbroken heart
17.01.2017 22:06
Ülimalt muhe molu on Planeetol. Eriti siis kui kalad erakordset huvi on üles näidanud
18.01.2017 12:43
Planeeto. Oleks su JAKil õige ruunimärk peal olnud, oleksid veel rohkem ja veel suuremaid saanud.
18.01.2017 18:14
Ma ikka siiani muhelen. Mis puur sul on ? 110 PUUR! 110 puur Margus. Kurat tal läksid silmad punni