Otsi

Filmi- teatri KUNST ja luule . vol. 667

1
2
3
4
28.01.2018 16:45
44
Sinasõpruse laul

 

Viis:  töötlus (Mihkel Zilmer)
Sõnad: Ilmar Kotta, Jüri Kask, Mihkel Zilmer

Nüüd on etteasted ära lõppenud
Kõik asjalikud jutud räägitud
Kuigi tõrvikud käes on juba kustumas
On õige pidu alles algamas
„Peab pidu käima igal pool
Ses suhtes kanname kõik hoolt
On täna meie päralt Taaralinn”

Täna tudengite sinasõpruse
Siit kõrgelt sillalt alla hõikame
Sõna „Sina” kohe omaks võtame 
Ja selle poolt kõik hääled anname
„Kas meedik, füüsik, bioloog
Või loomaarst või agronoom
Üksteisele me Sina ütleme”

Igal pool on juba pallid algamas
Nüüd tudeng ära enam viivita
Ole täna õhtul usin tantsima
Sest kallike võib minna teisega
„Peab pidu käima igal pool
Ses suhtes kanname kõik hoolt
On täna meie päralt Taaralinn”

 

Tartus, restoran „Volgas”, 15. November, 1967. Selle lauluga kuulatati välja G. Parroti  sillalt üliõpilaste omavahelise sinatamise seadus Rajaca poolt 17.-ndal oktoobril  1967. 
Tags: 
Laulusõnad

enlightened
16.05.2019 07:06
11
Kavaldus om targa puulveli.
Kadõdus kai kõerdi, kuri kulmu alt.
Võera silm tuu varga majja.
Virkus vaise varandus, taip tiinäütäjä.

/Ütelüse Häniken, 1951/.
16.05.2019 09:48
17
Teooria paistab selge olevat, nüüd aeg praktika kallale asuda.
23.10.2019 18:59
15
Kes meeldida tahab —

Kes meeldida tahab, peab roomama,
„jah” üteldes „ei” peab mõtlema,
mis teine tahab, peab tegema,
peab ahelaid kandma ja — tänama!

Peab kandma lõpmata palju veel,
peab tundma, kuidas tal murdub meel,
peab kumardama kulla eel —
peab nuttes naeratama veel.

Ja kes ei taha, ei meelita ta,
ei taha, ei taha, ei tahagi ta!
Vaid külmalt elugi pakub ka —
tal enesel katsutaks meeldida!

Ja jääb ta nüüdki veel muutmata,
ta tõe-armastus puut'mata,
üks peab nüüd kahest sündima:
ta peab nüüd tõusma ehk langema! JUHAN LIIV 
07.12.2019 14:52
19
ثمرة الكسل هي الجوع
Laiskuse puuvili on nälg. (Araabia vanasõna)
16.02.2020 00:11
3

[ETV+]Piitsavars 22:30 - 00:50
Laupäev 15.02.2020Kirjeldus

Kantemir Balagov on vene kino uue põlvkonna üks isikupärasemaid režissööre. Oma esimese filmiga "Lähedus" debüteeris ta Cannes'is, teine film "Piitsavars" saavutas veelgi enam ja pälvis Un Certain Regard'i programmi parima režissööri preemia. Balagovis on kohtunud pöörane loominguline laeng, sest ühelt poolt on ta Kabardi-Balkaariast pärit lihtne mägilane, teisalt on ta õpetajaks Aleksander Sokurov. Kui juba oma esimeses filmis lõhkus ta harjumuspäraseks saanud vaatenurka ja jutustas brutaalse kaukaasia loo läbi naisprotagonisti silmade, siis "Piitsavars" võtab ette veelgi suurema tabuteema lahkamise, milleks on Leningardi blokaadi järgne elu ning pealtnäha kangelasliku sõjavõidu fassaadi taha jääv inimlik moraalne ja füüsiline laostatus. Saanud algtõuke Svetlana Aleksijevitši romaanist "Sõda ei ole naise nägu", asetab Balagov ka siin sõjafilmidele mitteomaselt põhifookusesse hoopis naised. Filmi nimitegelaseks on ebatavaliselt pikka kasvu ebamaise välimusega tütarlaps Iia, kes on rindelt tagasi pöördunud ning püüb hospitalis medõena töötades ja kommunaalkorteris 3-aastast Pašat kasvatades mingitki terviklikust taas leida. Ümberpiiratud linn on vabanenud, ent sõda on endast jätnud kõmiseva tühjuse ja hirmutavatest mälestustest läbikasvanud oleviku. Iia letargilisse seisundisse toob muutuse temperamentne rindekaaslane Maša, kes samuti Leningradi jõuab ning on täis soove ja elujanu ning annab loo arengule hoopis jõulisema pöörde. See on film läheduse otsimisest olukorras, kus kõik tavapärased viisid selleks on hävinud ning soojuse leidmine nõuab ebainimlikke pingutusi. Balagov ja kõigest 24-aastane väga andekas naisoperaator Ksenija Sereda loovad koos väga detailitäpse, ent samas tugevalt stiliseeritud ja visuaalselt kütkestava maailma. See on noorte autorite film, mis on vaba paatoslikust krambist ning vaatab julgelt otsa inimese vastuolulisele olemusele ja sõjaga kaasnevate moraalsete valikute väga kõrgele hinnale.
1
2
3
4
Palun oota