Otsi

HIIUMAA

08.06.2020 21:11
kas täesti keegi ei käi püüdmas?kokre oleks niisama vägev püüda kuna ta piisavalt suur ja tugev kala õnge otsas!ehk keegi ikka paotab saladuse loori?Tänan
09.06.2020 19:19
Paar nädalat tagasi jäi Orjakul mingi silt silma.
Ei mäleta. Oli see puhastamine või midagi muud. Ühesõnaga mingi parendamine. Ja tööd pidid kestma oktoobrikuuni.
24.06.2020 21:15
Kas sellisel ajal lesta ka on mõtet üritada tonkaga? Tänud!
21.07.2020 08:08
Vahepeal pole juba jupp aega siia midagi kirjutanud, lausa südametunnistus hakkas piinama, teiste kirjutisi kena lugeda, aga ise vait nagu kult rukkis. Eile siis üle paari nädala kohal ja muidugi kohe hommikul tavamarsruudile.Sain niipalju infot, et üks kohalik oli käinud, aga nullipoisiks jäänud, vesi pidi liiga soe olema. Mina seda juttu ei uskunud, nad nagu rohkem mõrramehed ning võtsin igaks juhuks käru randa kaasa. Kummipüksid jäid küll seekord koju, sest vesi oli 25+. Vesi hirmsasti sodi täis kasvanud, kohati püüa nagu kinnikasvanud tiigist, iga viskega jääb kinni, nagu kiuste olin ka rohuvabad koju jätnud. Esimene vise oli paljutõotav, ogalik otsas. Alguses rohkem nagu merepõhja puhastamine, poole tunniga siiski ühe haugi tõin välja. Ônneks jõudsin ka puhtama veega alasse ja siis sai püüki juba täie raha eest. Tihedalt kontakti, rabamist, äraminekuid ja mõned ka trossi otsa. Panin ühe omatehtud landi ka otsa ja isegi sellega suutsin haugi välja tuua. Ühe paiku jäi püük päris vaikseks ja kolme viimase tunni jooksul vaid paar kontakti ja null kala. Et mul suitsuahju jaoks kavandatud kogus oli olema, lõpetasin püügi. Tagasitulles üritasin nägemisulatuses olevaid luiki lugeda, aga seitsmekümne kuue peal läksin sassi, ju neid sadakond oli. Kenad linnud, aga merepõhja songivad segi. Kodus kiire kalade kaalumine, puhastamine, (12 pisemat suitsu ja 6 fileeks) Kiire õlletaigna tegemine, kus tuntav osa toorainest taignasse ei jõudnudki ja praetud haugifilee tainas värske tuhlisega. Nädala pärast puhkusele, siis plaanis paadiga püügigeograafiat laiendada.
21.07.2020 08:09
Esimene haug omatehtud soperdisega.
24.07.2020 17:26
Eile Kalanast kaks norm ahvenat.
Täna Suursadamast aint sõrmepikkused ahvenad.
Ilm on ka  täitsa metsas. Kui midagi välja ei mõtle, siis homme koju ära.
26.07.2020 00:45
Ärge saarde küll kalale tulge. Tundide kaupa sõitu, tundide kaupa kala püüda, tundide kaupa puhastada, fileerida.praadida, marineerida. Kärdla Coobis sõimata saada" Et kuradi turistid ostavad kõik leiva ära.
 PS: Veel paar tundi kokkamist, ja siis peaks kõik marinaadis olema.
Köögikoristus jääb naisele. Sellega läheb ka ilmselt tunde.
26.07.2020 01:12
Keegi Hiiu teadjam võiks öelda umbes kuhu kanti võiks minna merre haugi proovima. Puudub igasugune kogemus kahlates merest haugi püügis, rohkem erinevates sadamates seal jigitanud.
Aitäh!
27.07.2020 09:51
Vesihiidlane, kas lõuna- või põhjapool saart?
27.07.2020 11:19
Mina käin juba aastakümned oma sissetöödatud marsruudil, mis asub mõned kilomeetrid Heltermaa sadamast.
04.08.2020 08:25
Nüüd juba üle nädala kohal oldud ja ka kalal käidud. Eelmine esmaspäev oli haugi üle keskmise, korralikult kontakte ja ca 50% realiseerimisega 11 tükki koju, millest enamus suitsu. Neljapäev oli üks lapsepõlvesõber külas ja otsustasin talle hiiumaa kalapüüki tutvustada. Kahjuks kujunes sellest lõpuks üks viletsamaid. Kohale jõudes sai sõber pea kohe havi otsa, aga rabeles lahti. Tal kala veest väljavõtmise kogemused puudusid ja see maksis lõpuks kätte. Siis avastasime, et tuul on ühes küljes vee sogaseks peksnud. Läbisime selle ala kiiresti, kui sõber korraga karjub, et otsas. Soovitasin kala kaldale vedada ja üllatuseks nägime, et tegemist säinaga. Kolmik korralikult suus ja kaalu grammipealt kilo. Jõudsime selgemasse vette ja saime paari minuti jooksul viis kontakti, millest kaks õnnestus mul ära realiseerida. Edasise tunni jooksul saime mõne kerge kontakti, aga kala mitte. Siis hakkas mu põhirull, millega oma veerandtuhat havi välja võetud krigisema ja keeldus nööri jagamast. Ônneks oli seekord varurull kaasas ja sai peale vahetatud. Kohe peale vahetust sain veel ühe väikse purika. Siis hakkas varurull samamoodi jamama. Üritasin veel sitast saia teha, aga edutult. Sõbral samal ajal kolm kala otsas, aga kõik rabelesid ära, kusjuures mõni neist hiiumaa kohta päris kobedad. Pidin oma püügi lõpetama. Sõber sai veel ühe pea kahekilose otsa, mille suutsime minu aktiivse abiga väljavõtmisel minema lasta. Tuju muidugi allapoole nulli ja lõpetasime püügi. Noh vähemalt kalata kumbki ei jäänud. Kodus avastasin, et sõbra kasutatud uuel landil olid mõlema konksu üks haru suht sirgeks tõmmatud. Säinas läks soola ja haugifileed pannile.
04.08.2020 09:07
Pühapäev sain lõpuks oma abikaasa nii kaugele, et oli nõus minuga kalale tulema. Otsustasime, et seekord paadiga kohale ja siis jalgsi püüdma.Püüdes eelmise korra fiaskot ennetada võtsin seekord kaasa 4 spinningut rullidega ning kahva. Kohale jõudes vedasin paadi kaldale ja ise vette. Juba teise viskega jooksis haug järgi. Lasin naise ees minema ja ise üritasin seda haugi rabama saada. Kümnekonna viske järgi oligi poiss otsas ja peagi ka trossiga taga. Järsku kuulsin naise kiljatust. Tal oli haug lanti taga ajades nina all küünla visanud. Kalad küll näksisid, aga korralik võtt puudus. Lõpuks sai naine ühe kätte ja siis teise ning kolmanda. Kahvast oli kasu, aga pärast kolmikute väljaharutamisel hirmus ajakulu. Lõpuks sain oma teise, aga see läks tagasi ujuma, sest tegemist oli selle aasta Hiiumaa esimese alamõõdulisega. Huvitaval kombel oli kala seal, kus teda tavaliselt pole ja põhikohtades vaikus. Samuti ei olnud ka kättesaadud kaladest ühelgi lant korralikult suus vaid väga mokaäärest. Kaks sain veel kobaga kätte ja võrdsustasin kalade arvu naisega. Edasise paari tunniga paar järgijooksmist ja paar õrna rabamist. Naisel sai isu täis ja läks paadi juurde, ise otsustasin veel oma marsruudi ca poolteist tunniga lõpuni teha. Kahva andsin naisele kaasa, mind see rohkem segab. Siis sain paari minuti jooksul tulevärki. Kõigepealt haug otsas, aga kümnekonna sekundi pärast rabeles lahti, paari viske pärast eelmise situatsiooni kordus, siis jällegi paari viske pärast üks haug trossi otsa, siis järgijooksmine ja lõpuks ühe kala poolt veel ninaalune küünal. Hakkasin vaikselt paadi poole liikuma ja sain viimase tunni jooksul veel neli kontakti, millest ühe realiseerisin. Lantideks olid baby busterid, mul roheline, naisel sinine. Üldiselt jäime rahule, naisel õnnestus kaks korda oma haugi kaalurekordit uuendada. Suurim kala (pooleteisene) fileeks, ülejäänud seitse suitsu. Tänane ilm sompus, aga muidu kena, ehk teen päevapoole üksi veel ühe püügi.
05.08.2020 08:36
Hommikupoole käisin Kärdlas, astusin korra ka kalapoodi sisse, kus üllatuslikult oli värskest ainult siiga, mis maksis 14 raha. Tegelikult tahtsin uut hauskarit osta, aga siin maksis see pea 5× enam, kui eelmine Tallinnast ostetud, nii et jäi ära. Mingi päev peaks mustikale minema, neid on see aasta kõvasti, nädal tagasi naisega korra korjasin, tunniga kahepeale täpselt 12 kilo. Ühe paiku kodus tagasi ja merele. Üksi paadis sõites tõstab paadinina nii kõrgele, et veerant horisondist on varjatud, eriti, kui gaasi põhja paned. Kohale jõudes tõmbasin paadi kaldale, seljakott selga ja vette. Ilm oli sombune, kuid ülivaikne, kohati vesi peegelsile. Juba kolmanda viskega oli esimene käes. Järgnes kümmekond kontakti, mis läksid kõik nihu, üks pudenes ära meetrijagu kaldast. Siis õnnestus viie viskega kolm kala kätte saada. Üllatuslikult istusid haugid nagu sügisel rohu peal poolemeetrises vees. Järgmise tunni jooksul mõned kontaktid ja umbes pooled neist õnnestus ka trossi otsa saada. Muidu parimates kohtades poolteist kilomeetrit täielik vaikus. Poolteist tundi kuival ja alles siis üks äraminek väljavõttes. Heitsin kruusase põhja peal korra kalda poole ja üllatuslikult rabamine ja paari meetri pärast ka otsas. Vee sügavus ehk kakskümmend senti. Paari viske pärast sama asi. Hakkasin siis sisuliselt kaldasse loopima ja kala tuli. Samuti neelati nüüd lanti korralikult, mitte mokaotsast. Kaheksa paiku lõpetasin. Landiks seekord sinine baby. Kuigi enne oli plaanis kõik fileeks lasta pidin plaani muutma ja täna lähevad kümme väiksemad suitsu ja fileeks ainult kuus suuremat. Enamus kaladel olid maos väiksed mudilased, kellel kaks kellel kolm. Lapsed peaks ka läbi astuma, nii et ei tea, kas kalale enam seekord jõuabki, merel lõbusõitu ikka teeb, rahvast nii palju, et tuleb vist osa kummipaadiga sleppi võtta.
08.08.2020 12:19
Ma kayakiga 5 aastat käinud Hiiumaa rannikumeres, lennukaga püüan. Kunagi saaanud ka alustuseks vihjeid, et millised küljed laidudel ja millised servad ja millised tuuled. Kayakiga selline asi, et püügi poolest mul poleks ilma vaja vaadata, iga ilmaga saan püüda, mul merekindel asi aga liikumine aerutades iga ilmaga tore pole, liikumine kõvas vastutuules õnnetult aeglane ja kala otsimine kah aeglane, kuna sellist mootorpaadi taktikat, et võtame siit triivi, siis sealt kaugemalt teise triivi, üles tagasi, madalamalt jne, sellist asja ei saa teha kayakiga, mis liigub keskmiselt 5 km/h. Kahlan ka muidugi, igal pool, kus sügavus selline, et saan kayakki tagasi hüpata veest võin ankrusse panna ja üle ääre ennast välja libistada. Kayak on hästi vaikne, ankrus püük samuti vaikne aga kahlamine on kõige põhjalikum ja täpsem püük siiski.
Kalakohtadega selline asi, et kindlapeale kalakohta pole, mööda neid kohti, kus saanud oled tuleb lihtsalt käia ja ka uusi kohti vaadata, varem või hiljem saab see tasutud. Tagasi tulles tuuri pealt tasub ka "tühjad" kohad üle vaadata, hilishommikul või päeval nullikoht võib õhtul eldoraado olla.
Olin nüüd sellel nädalal mõned päevad rannailmadega, mõnes kohas viletsamalt, mõnes kohas paremini. Õnneks seda õnnetust polnud, mis eelmine aasta mitmes kohas, et meeletud haugi pisipulkade alad, iga heide kala, suured alad. Seekord viisakas mõõdus kala, aeg veel varajane hooaeg ka. Boonuseks sellel tripil üks säinas suurest merest.
09.08.2020 10:34
Nii. Hirmustes käidud 9lesta ja 1.8kg säinas. Aga muidu oli soe ja mönus
18.08.2020 16:37
Tere! Mis kellaaeg lest ennast näitas ja kas oli ka kaugel kaldast. Kas keegi veel Hiiumaalt kuskilt lesta juba saanud või ikka liiga soe veel.
19.08.2020 06:37
Kala aktiivne kohe peale loojangut. Polnud ainus püüdja
22.08.2020 07:42
Tervist. Kas keegi teadjatest oskab kohta soovitada, kus saaks kaldalt, kailt äkki ahvenat silikooniga tabada
22.08.2020 22:27
Soovitan Sõru sadamat,täna hommikupoole püüdsin ise küll tonkaga aga näha oli et ahven võttis ka silikooni.
23.08.2020 08:32
Igas sadamas ahven olemas.
30.08.2020 12:31
Püüki alustasin kell 18:13. Kui päike ära kukkus, hakkas kala tulema. Adru oli kõva tuule tõttu ropult palju. Püüdsin kuni 00:56. Kokku sain siis 5 Säinast, 2 neist jõhkrad pirakad. 3 Lesta, kenad suuremad. Ja ühe Ahvena, aga see jäi sadamast otsa silikooniga. Üsna kogemata tuli, viis viset tegin kokku ja kolmandaga oli otsas. Püüdsin siis kõige Rootsipoolsemast otsast. Nuputage ise, peremehed!
30.08.2020 13:58
Selline saak vajab küll nuputamistyes.
30.08.2020 19:24
Sõru sadama "särgede" eest kirjutatakse kohe keskkonna ameti poolt kiiret tasumist vajav arve välja. See väike säinas.
02.09.2020 03:03
Uskumatu. Sain ühe lesta ktte.
02.09.2020 09:03
Kas mõni ka Kalanas on käinud asja uurimas või koguni kalal?
02.09.2020 12:52
Kalanas olingi
03.09.2020 14:20
Et planeeritud turismireis jäi koroona tõttu ära õnnestus nädalake saarel veeta. Merele jõudsin lühiajaliselt (2-5 tundi) kolmel korral ja iga kord piirdus saak 3 haugiga. Vesi suht sogane ja paksult niitvetikat täis. See nädal kõik päevad tuulised ja spinningupüük jäi ära. Üleeile õhtul ei andnud hing rahu ja läksin õngega Orjaku kanali peale, et ehk midagi trehvab. Polnudki see aasta käinud. Väiksed säinad segasid püüki ja kokredest polnud haisugi, aga mõned ahvenad siiski himustasid ussi. Pooled läksid kiduruse pärast tagasi, aga veerandsada võtsin ära. Keskmine kaal ehk sadakond grammi, mõni üksik kahesaja alla. Vähemalt sai esmakordselt see aasta omatehtud suitsu ahvenat. Täna oleks juba kannatanud merele minna, aga tagasisõit plaanis. Kui Hiiumaad kinni ei panda, siis kuu lõpus plaanis nädalakese siin veeta.
07.09.2020 05:38
Kas hiius lesta ka tuleb juba ? Perakülas sel aastal väga kasin seis.
07.09.2020 23:01
Hiiumaal 05.09.2020 õhtul( öösi) Hirmustes mõni lest ikka sai kaldale tõmmatud ning suuremad 1,5 kg säinad ka sekka. Oleks kauem olnud oleks kindlasti veel saanud. Aga kella 24.00ks tulime juba ära.

14.09.2020 14:53
Selline rumal küsimus, et kas veidi kaldast eemal ca 4-5m sügavuses vees liigub punast kala rohkem kui tonkaviske kaugusel või pole suurt vahet?