Otsi

Keila Jõgi vol 104. 2017-2018

04.08.2018 08:53
@vertuska. Tänud,ma just mõtlesingi neid rabassi trosse. Eks ma katsetangi neid.
04.08.2018 11:31
Kus asub hessburgeri sild.
04.08.2018 11:36
Ooh,käige ja tehke,mina igatahes kodus seintevahel passin. Kala saaks ära kinkida või püüa-vabasta teha. A ilmad sellised,mis minu tervisele pole vastavad.  Lakun kodus vett ja poolpaljalt laman. Aga enesetunde see liigsoe ikka nii shitaks teeb - pole ma ju enam mingi 30-40 aastane. Loodan ikka,et inimväärsed ilmad taas tulevad,siis minagi tegudele.
04.08.2018 20:23
@eerpeer.See asub Keila autobaasi juures, see vana puusild.
04.08.2018 22:02
Just tulin sealt. Kahjuks kala ei saanud.
04.08.2018 22:47
Kaugel sa käisid? Ma soovitaks tervet lõiku kuni raudteesillani. Kala istub täiesti madalas rohuvahel. Madalas töötab hästi pisem voobler mis oleks hõljuv ja twitchimine. Kindlasti pöörlevad ka ja jigid. Võibolla polnud kalal täna lihtsalt isu? Ise ka täna hommikul midagi erilist ei saanud. 1 kobe ahven ahmas vooblerit. 1 võtt popperile ja 1 konn ahven pöörlevaga ja jokk. Ei tea..... @eerpeer
04.08.2018 23:45
Käisin suure puusilani. Proovisin jigi ja pöörlevaid.
05.08.2018 08:03
No nii,tagasi hommikuselt kala retkelt. Kala polnud just palju. 5 ahvenat siis hommikune skoor täna. Võttis pöörlevat kui ka jigi.
06.08.2018 22:35
Pia veel püügis pausi,krt üldse enam tahtejõudu pole,et jõele ronida. Eile ei saand õhtuks retkele minna,lapsed nädalaselt reisilt Poolast naasid - sain juuniorilt laigulised Bundesweri riided ja puha,mis ta mulle säält ostis.
Täna plaan oli ,et panen hommik vara  kätt proovima,kodus ju kah veel külmas natsa kivipurukaid purgipõhjas,mis juuli keskel veel korjasin.Eeh rsk,kui margaalad hommik lahti sain,oli juba kell 8 ja suur päike väljas jne - keerasin külge ja veel panin paar tundi kahele silmale kokku. Kuid õhtuks  ikka sai asjaga ühelepoole ja kõmpisin samasse Tallika toomevõpsiku tagust katsuma. Pole sõnu,pikk põud veelgi vee alla kiskund,mu ninaesises püügikohas juba alla metra vett.Panin veitsa sööta,kuid abs usku polnud,et ülds kedagi võttu tuleb. Pika pusimise pääle 1 viitja ja 1 väikesärg ,rohkem  miskit. Tulin siis  taas särjesööklasse tuttavasse kohta,siit smamoodi ligi 15 pisisärge ja lõpus veel korralikum 20 cm triip otsas ja lendas mu kalakotti. Ime,et üldse ta  kätte sain,pisema konksuga mokaotsas vaid kinni.Jões vesi nii soe nigu vannis,ainsad elumärgid pinnas vaid viitjadehord näitas,kes mu  söödapilves kümblesid.Täpselt tunne,et särg-ahun vahepeal katku koolend,abs mitte mingit kõige pisematki lupsakut või mopsakut.Toomedes marju oli hulgi,kuid vaid mõni sündis suhu panna,pea kõik viljad põuaga täiesti kivikõvaks kuivand. Nii ma suure nälja  ajel  juba 22 ks end koju vedasin,pold ju kaldas millegiga natukese ajagi soolikat  petta,et suure hämarani püüki jääda.Kuid hing rahul ja süda rõemus,palavus ei teind liiga,ega midagi.Jaheneb vesi,kindlalt taastub särje ja ahuna võtt.
07.08.2018 01:24
Täna sai võetud autobaasisilla alumine lõik. Kala oli seal allpool küll,aga palju pisikest ahvenat. 1 kilone haug varastas lutti ära. 1 kobe ahven üritas popperit võtta,aga ei jõudnud. Hiljem ikka 1 ahvena popperi peale ära meelitasin. Niuke 150g oli. 1 micro pulkhammas üritas ka popperit võtta,aga ei tulnud välja,kuna haug sama suur kui lant oli. Õhtu oli kaunis,aga äpardusi oli palju. Kõigepealt kukkusin kobraurgu. Siis jäin 2st landist ilma,1 oli haugile,teine kinni. Siis jäi popper teisekaldasse rohtu kinni,tuli järgi minna ja sain jalad märjaks,kummikud oli vett täis,tuli tühjaks kallata. Pohhuii need äpardused,mõnus olla värskes õhus,ilm oli ka väga ok täna. Polnud palav,sääsed väga ei seganud. Tipp topp! yes
07.08.2018 08:18
Täna hommiku ainult popperiga püüdsin. Tulemus on pildil, läks tagasi kosuma. Ahven oli ka, aga see pudises kaldaääres otsast. 150g ehk. Adrekat sai vähemalt selle haugi nolgiga.
08.08.2018 22:43
Õhtuks paariks tunniks panin Rohelise tn. otsa. Sitsin supelsillakese otsas ja naudin supperilusat ning vaikset õhtut. Vesi rsk nii all,voolu pole enam praktiliselt ollagi. Mu söödarajal ujuk ülemisest otsast alla jõudis sellise ajaga,et täismees selle ajaga jõuaks supitaldriku tühjaks lusikaga kühveldada.Taas jõel  selline haudvaikus,nagu üleeile siin viiekate ligidal särjesööklaski.Täna all tõsi asja tuksi pisike hauenaga keeras,kes ülemeelikuid peibutussöödas siplevaid viitjasid jahtis. Kuid enne hämarat jutti ligi 10 pisisärge käis käest läbi - krt täiesti 0 keskmik- ja suurt punasilma. Vahest need kah kuskil öösel alla ronivad,kuid ma viitsind sinna rohkemaks liha suretama jääda. Otseselt pole kala eriti vaja ja silm kah enam ujukiantenni ei seletand.Kuid jaah,peagi kohe ajad käes,kus algab püük valguspulgaga ja hakkavad ka suuremad väga kavalad punasilmsed kollid  konksule vääratama
) Enne aga oleks vääga uut sadu ja värsket vett vaja,taastuks norm  võtt ja vool jne ,jne.
08.08.2018 23:22
Kurat seda teab millal jõe normaal seisund taastub. Selleks oleks vähemalt nädal aega paduvihma vaja. Ei paista küll seda vihma kuskilt,aga loota tuleb.
09.08.2018 23:01
Oi,kuidas ma seda jubedat kuuma täna taas põdesin. Ei istu mulle sellised leitsakud,mis juba 25 st kõrgemal - rõdul veel 20.00 ni varjus pl 30 näitas. Pea kohises,lakkusin vett ja poolpaljalt diivanis lakke vahtisin,jututuba veel vahelduseks kõrval pirises.
Alles 21 läbi lihtsalt niisama taas särjesööklasse ronisin,abs polnud mingit usku,et üldse mingit võttu saab.Rsk ja nii läkski - vaid 3 viitjat - 1 purustasin ja põhjale tuttavale vähile saatsin,2 tk seljataha toomevõpsikusse ööseks siilipoisile. Panin minimaalselt sööta alla,et koht ei hakkaks mädanema. Kuni suure hämarani taas jõel vagane nigu surnuaial,ainult viitjade sebimine .Viimane pisem näpuotsatäis purgikese põhjas purukat vägisi osalt tahab liblikaks kätte minna. Osad juba poolpehmed tuutus,pisem tiib juba selga kasvab.Eks peagi aeg taas vagla ja aroomitaina peale püüki minna. Iseasi jah,kui jahedaks läheb ja sadu vee värskeks lööb - kui ei,ei  tasu võttu niipea lootagi.
09.08.2018 23:40
Ei tea milles oli täna hommikul asi,aga ahven täna ei võtnud mitte üks raas. Sai kõike proovitud. Nii pöörlevad,vooblerit,jigi kui ka popperit. No ei võtnud lihtsalt. Ainult 2 haugi nolki täna hommikul tulid,hea seegi. 1 tuli pöörakuga ja teine jigiga. Särg tegutses küll hommikul aktiivselt. Pidevalt solakat lõi. Ei tea kas homme ka proovima,eks elu näitab. Jõudu kõigile!
10.08.2018 07:49
Jõudu seltsimehed. Hommikuselt kala retkelt tagasi. Sai ette võetud lõik hessburgeri sillast kuni raudteesillani. Püüdsin siis ainult popperiga. Hessburgerisilla alusel kärestikul oli 3 haugi millest 1 sain kätte,niuke mõõdupulk oli,1 oli otsas,aga läks ära. Niuke kilone elukas ma arvan ja 1 rabas mööda. Siis hessburgerisillast üleval pool oli 1 haug kes rabas mööda ja ühe sain veel kätte. Niuke kilo+ kala. Lasin tagasi. Hiljem veel paar ahvena võtet ka popperile oli,aga need jäidki ainult võteteks. Kena hommik. Haug oli igatahes väga actionis täna. Megad pinna võtud,võttis südame seisma kohe ja jube vihased võitlejad praegu. yes
13.08.2018 19:32
Heeh,endal üldse pääle puhkust pole erilist aega jõele ronida - vahest alles homme-ülehomme õhtul,kui ilm ok.Kribasin selleks
  ,et täna hommik Kohila Konsumisse piima järgi ja sain vana hea tuttavaga kokku. See juba enne päiksetõusu käis Haraka,tuleka ja Teemeistri all. Püüdis samas viitjat ja seda elusarakendusel lasi ringi uidata. Pold ei siin ega seal võttu,kuidTeemeistri supelpontooni ees lajatas uue vilka hõbedase sõbra selle saare alumise rohtukasvand kanali suudme juurde. See vaid paar tiiru tegi ja oli laksakaga  suure punase ujukiga sügavusse kadund.Vähe aja pääle tiris selle aasta 1. korraliku haue välja - ütles,et mingi 2 kilo elukas
14.08.2018 19:29
Jaa sõbrad,moment on nii pastel toss,et vaevu kõrvaltrepikojas jaksasin tütre juurde korra kohvile käia. Magasin pääle öötööd lausa lõunani,käisin toidupoes ja püherdasin mehemoodi köögis. Ei tule siin ette lugema,mida hääd sai valmis meisterdada aga tütre pere kah toitsin  kurguni täis. Jube tagasilöök juba siis tuli,kui kohalikus zoopoes  selgus,et vakla pole ja millal tuleb,krt seda teab. Külmas veel eelmisest aastast aniisist aroomitainast paras pallike järel,kuid nagu juba ütlesin ,meeletust metsaretkest nii võhmal,et tõesti,pole sõnu - igasugu jõeretk täna on abs välistatud.Panin  siis kuskil pääle 15  taas Vilivere metsa inspekteerima,vahest on mõni seenejuss ilmund. Eeh,mitte shittagi pole elu vahepeal paremaks muutund,taas  metsaall selline vaakum kumises vastu,otsesõnu metsaalune oli täiega steriilne.Mingi 3 kukekanoorukit,kuid esiteks seda liiga vähe,et kotti toppida ja need on enne nii kübara vahepeal ära last kuivada,et need olid osalt kanapasa värvuse  ligi võtnud. Nii tulingi roppväsinult säält koju ja oma mahlades täiesti läbimärg. Ei ole enam mingi 40-50 aastane,et jaksaks kasvõi kuradi vanaema juurde isegi võpsikutes ronida,juba veitsa maa pääle nii läbi,et hing paelaga juba kaelas.Sellist elamust enne pole olnud,see Vilivere kruusatee nii autod treppi sõitnud,sõitsin nagu tankiga,käed kargavad juhtraual kolllkolllkoll ja protekad suus kah taktis kaasa laksusid - oli aga elamus
Kuid hinges jube tunne,nii tühja metsa mu elu sees enne pole ma näind,kas tõega seeneikaldus ukse ees? Vahest homme jõele,kui õhtul ilm sobiv
15.08.2018 09:02
Eilsed särjed siis. Ütleks mingi 30 minuti saak. Tagasi läks ka lademes. Pärast veel viidikaga ahvena sain. Polnud suur, kuskil 100-150g.Läks tagasi vette. Need särjed siis sügiseseks lutsuhooajaks. Vaatab kas täna ka jõele läheb, võiks veel juurde püüda. Ahja, need suurimad mis pildil üle 300g tugevalt ja enamus pildil 200 grammise. Mõnus õngitsemine kenal suvepäeval värskes õhus.
15.08.2018 21:59
Hirm nahavahel,et need paarkümmend viimast kivipurakat pisipurgi põhjas lähevad aiataha,ikka ronisin õhtul jõele. Jõgi sile nigu surnuaed praeguse hetkeni enne hämarat. Saa siis aru,on seal enam mõnd afonjat või punasilma - viitjat rsk oli küll all mustmiljon. Kui sööta lajatasin,vesi igalpool lausa mulises neist
)Tuli tuttav spinnataja alt lausa vabriku juurest ja abs mitte mingit kontakti ei haue ega triibulistega.Vahest mujal kuskil keegi skooris,kuid minul siin särjesööklas vaid käest käis läbi 3 pisisärge ja 14 viitjat - savi põhimõtteliselt,Nagunii kodus kala poleks kuhugi külma panna,tuleb träni  külmakirstust eest ära süüa.Kuid lohutuseks on vahepeal ilm juba jahtuma hakand ja mingi pisemate sadude tagajärjel vesi kah ca 3 cm tõusnud ning mingisugune vool hakand taastuma.Ise sellegi skooriga jäin rahule,parem,kui kodus lakke sülitada,jõekaldas tunduvalt põnevam ja ilm oli kah täiega supper !
18.08.2018 22:20
Ma ei saand midagi jõelt.Läksin kehtnasse,sealt tilkus sellist...Ja maisiga tuli vahepeal isegi ahvenaid.Aga see järv hävib see aasta.Vesi all,rohtu lõigatud pole..hea et ühe augu leidsin kust püüda.Sain särge roosärge,ahvenat 2 linaskit ...kala järves palju.Pärast oja pealt 4 forelli kahh-alamõõdulist.
23.08.2018 22:22
Eeh krt,kui seanaha vedamine hakkab meeldima,vääga raske uuesti reepeale saada,et viitsiks jõekaldasse istuma minna. Tõsi,eelolev aeg lausa jorus olin tööl ja koeraka pärast kodus lebotand. Kuid täna pold enam mitte mingisugust põhjust välja mõelda,et miks ei peaks saama õhtusele õngereisile kuhugi minna.
Juba 19  st kalts selga,jummala viimased 10 -kond kivipurukat kaasa ja karbike vakla kah.Maandusin taas selle Kase augu ülemise otsa juures idakaldas. Ennegi sääl ilusat asja saand,tõsi  seda vaid varasem kevad ja hilisem sügis,kui kapsad põhjas olematud. Praegu koht täiega kapsast täis,ja vaid selle rohupadriku kohal saab kala püüda - põhjani kuidagi ei ulatu.Kohe kohale saabudes 20 cm hauenaga lausa kaldast 10 cm veest sügavamasse tõmmas. Esimesed paar pisemat söödapallikest tõi alla ropu viitjadearmee. Lausa järjest 10 -kond väiksemat särge ja 2 keskmiksärge. Siis oli krõshka,see hauenaga oli vahepeal meheks läind ja keeras selles kalasupis nii all,kui isegi lausa pinnas.Nüüd veel pikemate vahede ja paari pisema söödalisamise järel veel 5 väikesärge ,2 keskmiksärge ning enne hämarat 1 kaunis suur punasilm lisaks. Nüüd aga uus jebla,purukas sai otsa. Oleks võind veel püüda aga silm enam ujukit ei näind ning valguspulga ning pealambiga püügiks viitsimist polnud. Sellist püüki tuleb sellises kohas teha,kus ka põhjani söödaga ulatub.Võimalused kolliga suuremad kohtuda. Kapsa kohal ,kus vaid 1m  vett ,asi enam,kui mõttetu - kui otse väljendada. Kõik tänane saak kosub jões edasi.Ikka veel kestab see salatsemise aeg kaladel,ei old ainsatki särje ega ka afonjamärki õhtul kuskil.A küll asjad paranevad,kui jaheneb ja jões sööki vähemaks  jääb - siis kalad taas suured sõbrad ja tulevad mu söödale lähemale
26.08.2018 21:23
Oi johhaidii,panin suurte lootustega õhtupoole juba 18 st rattal jõekaldasse. Maandusin  rahus tuleka ees supelpontoonil. Natsa sööta alla,rsk  mu ette ilmus selline viitjadearmee,et püüa see noodaga välja ja toida kogu alev ära
) Nüüd lõdva,igasugu lärmakas supelsaks hakkab kaduma,kes kooli,vesi jahe jne,jne.
Mingi vahedega lausa põhjal vakla lohistades käis käest kuskil 10 kond väiksemat ja 6 keskmiksärge läbi - ant  2 korralikku jurakat suurt särge kotti maandus.Pärast rookisin,juba ilusad marjad kõhtu endale kasvatand
Kala sisikonnad rasvast valged,krt tundub neil jões veel süüa küllaga ja mina ullike loodan hiad võttu saada.Viitja rsk nii nagla,et kui natsa ant põhjast vaglaamps kõrgemale sattus,see räigeimal moel kohe retsiti ära.Kannata ja ürita,mis vähegi jaksad,juba 19 ks abs igasugune võtt kadus. Vähe sellest,et jõgi sile nigu peegel,keegi ei tuld isegi enam vakla toksima kah.Ju see ilm ööseks vist ära pöörab,ennegi sellist jura nähtud - kala selle koera eest poeb keskele jummala põhja või suurtesse rohupadrikutesse.Kaldas läks ikka kerge loodetuule käes seal pontoonil mul täitsa kõledaks,olin lolli peaga end nii õhukeselt riide pand nigu hilpharakas - lõdisesin ja 20 ks pagesin koju.Edaspidi tuleb taas enne kalaretke juba julgemalt ka tuhhavaika poole vaatama hakata,see ammu juba puhtaks pestud ning uue erksa roheka tooni saand

Juube,ja nii see kuri ilm ja sügis end sulle küljealla nihutavad. Enne kell 20 -et suur kluutav kurekoondis edelatuulega võideldes ja allpool vaiksemaid kohti otsides tüüris  Rabivere raba poole - neil jah aeg taas  võsaneegrite juurde reisida.A elu läheb edasi,Keilakas  kalakas kirjutamiseks olemas,tervist on,eks ikka vahel püüki ja elust rõõmu tunneme
26.08.2018 21:31
Assa reo,kus praegast tuleb väljas padukat,nääd kus kala on tark,kõik ette tiab ära.
27.08.2018 12:20
Issver,moment nii läbi nagu vana puurubla.Juba hommik sügeles,et vaja kaugetes Lohu metsades pisem ringkäik teha.Kohal selgus,et miskit pole korjata,steriilne igalpool.Ainsad olid 7 vaprat noorukest ja jummala ussivaba kobedat võitatikut metsaveere teerajakese servas. Neid ma just moment sibuliga praengi ,et peagi friikudega pidulikult soolikasse toppida - ikkagi minu selle aasta esimesed armsakesed
Kas õhtuks jõele,ausõna ei tea,olen selleks liiga väsind ja läbi moment.....jaksa veel niikaugele ette mõelda
Vaat,mis tähendab,kus vihmapilved liikund. Estiks tuttavale vene mehele kõllasin,nemad juba varasem hommikutund autoga Rabiverest kuhugi Kodila poole,rsk sellise lasu tarisid äsja tõusnud kauneid noori punapuravikke ära. Loodame,et miskit ka meiekanti metsavana annab,ammu oleks juba aeg

29.08.2018 20:01
Ma kohe oskan end lausa lohviks tõmmata,täna juba 10 st väntan Hageri küljealla,kus varasemad aastad puravikke,võiseeni kuuseriisikaid ja muud mudru taritud.Lausa 3 tundi sellist roppu ronimist võpsikes ja üle langend puude ja vaid kolmandik kilekat võitatikuid tuli koju kaasa. Paar-kolm päeva tagasi oleks pidand tulema,mingi kolmveerand seenest ikka korralikult ussitand ja tuli maha jätta.Sellised reisid on jubedad ja masendavad,abs mitte mingisugust seent rohkem pold leida. Juba enne mind paljud metsas kolistamas olnud,palju tallatud rohtu ja paljude autode jäljed.A lohutus see,et mitmes kohas notsud olid kärsaga mätast keerata jummala hiljuti proovind  ja metsakitse jälgi iga maa tagant oli näha - heh,metsaselu keeb.Alles sai Pärtlipäev läbi,kus vanarahva jutujärgi piaks pähkel juba küps olema. Paljud sarapuuvõpsikud huvist uurisin üle - täiesti 0 pähklit.Kui ühel kännul taastusin ja paari valget klaari nosisin,vastas pähkliotsingut 1 oravapoiss sarapuuokstel karates teostas . Olin enne kojunaasmist juba nii läbi,et jalad all värisesid ,eriti see parempoolne,mis pooleldi tundetu- täna katsusin juba oma füüsise kõrgemaid piire - krt , peab hakkama end tagasi hoidma.Nagu suur sõber punarind mu kõrval kännust vaid paari metra kaugusel klipsis oma keeles pisemal kuusekesel - ju ta püüdis mind lohutada.Kodus alles see põhipõrgu algas - krt 4 tundi sellist jebla,käed kleepisid ja pruunid,nigu äsja oleks värsket fekaali ampsamas käind
Paar portsu maiuspala hakitult kilekates külmakirstu ja 1 osa pannil koos sibuliga kõrvetasin keedukardula juurde - milline supperroog  ! Mis jõge,ma moment toitu nii täis ja roppväsind,seenepuhastusest pole pea enam hall,vaid lausa valge juba ja millised jubedad kotid juba silme all. .Täna õhtul kalaleminek ei tule kõne allagi.

30.08.2018 15:46
Niih,päeval end Vilivere seenemetsas olin teostamas. Kujutad ette,milline ikaldus sealt vastu mulle kisas. Ma kukekakohad meetrise täpsusega sääl ära tean ja tänu sellele vist väiksema kastmejagu lõikasin ära.Mites kohas ka mõned pisemad männiseened - hea,kui 10 kond neidki ära tuli,lasin nubludel edasi kasvama jääda,mida ma selle 10 nöpsikuga teen.Oli ka 3 pilvikut (punakas,rohekas ja kollane) ooh,oli aga ussipuru neis.
Pole täna midagi nii läbi,kui eile pääle Hagerit,nosin natsa,taastun ja õhtuks isegi jõele veel plaan minna.
30.08.2018 16:38
Pole ise ka mõnda aega jõeääres käinud. Tuleb minna.
30.08.2018 18:34
Minge loosalule.Täiesti maitsva lihaga haugid on seal.Pole sellised nublud nagu jões.Ja lugege plakatit järve kaldal.Kalastik on liigi vaene,seal elab  ainult kääbus ahven
Kummaline!
30.08.2018 21:21
Tia jah,kala vist seentega koos kokku leppind,et teevad Juurikale  tünga. Kuid ega eriti põe kah,paremad võtud veel ees,kui jões nosimist jahenedes kalal väheks jääb.Juba õppind lühireisiga taas tuleka alla supelpontoonile ja väheke sööta alla.Täna ikke eri shitt oli võtuga,kuskil 2,5 tunniga vaid 12 väiksemat ja 1 keskmiksärg - rohkem mitte tonksu kah.Tegin rakenduse ülitimmi,et isegi viitjavõtt olekd ujukit uputama hakand ja imepisi puna-kollase mormõssi otsa ,kuhu 1 vagel vaid peale mahtus. See vist sellises tummas õhtus tõigi sellegi skoori,kahtlen,et suurem amps kedagi sitta võttu näitava kalaga oleks tegija olnud.Ja taas selline sile jõgi,nagu peegel,saa enam üldse aru,on siin veel mõni särg-ahun sees
Valguspulgaga püük on juba kohe-kohe ukse ees
Rahul tänasega,sai metsas ragistada ja jõelt kah mingi klibakaskoori - lausa nullimeheks ju ei jäänd. Vett juba nii vähe,et voolu pole,püüa nigu kohalikus konnatiigis - ise peab rakendust tasahilju allavoolu liigutama
31.08.2018 23:59
Ma ka rahul...keilakas 15 ahvunni tagasi 5 haugi tagasi.loosalul õhtal ring pealeja 20 kilo koju.....hauge alla 2 kilo pold ja ahvenat 200gr päts.suuremat pold
Vahel  saab suuremat kahh....Ma nagu kala mekas.
Ei soovita sinna tormata haugile,,,võib nulli ringi saada.Peab teadma milega saab
Ussiga saab alati midagist.

05.09.2018 20:53
Oo,saand vahepeal tööd teha,niisama kodus  luuslanki tehtud - juunior tuli väljamaalt külla
) Kes see hulluke siis metsa või jõele ronib,lapsed kaaluvad igasuguse kodunt eemaloleku üle.Ilmakas päevadeviisi valetab,et vihma tuleb,rsk ei ole ju  - mitte tilka kah,ei eile ega ka täna.Metsa lihtsalt pole mõtet ronida,kuiv kõik taas nagu kuskil kõrbes - mis krdi seent sa säält tahad leida. Panin täna padinal taas viiekate lähedale särjesööklasse ,et pisut üle mõne aja kala katsuda. See unistus katsumisest venis 2,5 tunniseks ja selle aja sees käis käest 11 väiksemat särge läbi - nahh,isegi mitte ainukest keskmikumõõdus
Vesi totaalselt all,absoluutselt igasugune vool kadund,püük nigu kohalikus konnatiigid. Sinna,kus rakenduse saatsid,sinna see ka seisma jäi,ise tasakesi tuli liigutada,kui edasi kuhugi seda liigutada tahtsid.Kuid ega ma põe eriti,homme alevisse kalakaupmees tuleb,krt nii rammusa lesta järele isutab
) Ainus liikumapanev jõud oleks nüüd pikk ja korralik vihm,kui seda ei tule,pole mõtet jõele ja metsa ronida.
07.09.2018 19:09
Krt eile lõi alevis ikke vihast silme ees mustaks  vahepeal. Suurte lootustega, suu juba praelesta maitseelamusest lausa vett täis kalakaupmehe käruni....ja lesta polegi nahh !!! Mida te krdi kalurid seal läänemaal teete,kus lest on,kasvõi mõni väiksemgi ? Kalakaupmees pakkus mereahvenat,johhaidii,kas mul rahakott puuga seljas või,ma ei saa ju riigikokutaja sissetulekut,et seda punast elukat osta
Nojah,oli ka räime pakkuda a selline mitte eriti ostmakutsuva väljanägemisega. Tuligi siis kõrvalolevasse Kohila coopi poodi minna ja piirdusin rikkaliku vennaihu ostmisega,mis Kehtna lihameistrite käest tulnud.
Täna hommik töölt tulin,magamatusest kilk pias kiljus,natsa magasin,kuid siis lõin libedama kaltsu pääle ja rattal taas Vilivere metsa kontrollima.Mingi 3 tundi intensiivset kondamist,mitu korda langend puudel puhkasin ja õuna nosisin,see aitas  mehetegusid teha,pole ju jaksu enam ja kui natsa isegi veresuhkur langeb,tõesti tunne,et peagi tuleb lusikas nurka visata
Mul enne 1 ja siis veel 1 auto rahvaga lendas kukile,ümberringi käis jutuvada ja ragistamine. Ma siiski vaatamata praktiliselt seenelagedast metsast litsusin kilekasse tubli pooliku männiseent,pilvikuid,veidi ka kaseriisikat kah. Eeh,kukekaid näljased nii otsind,et isegi kõige kribalamad ära peaaegu mullani lõigutud. Selle eest hoopis sain ligi 20 kaunist nooremat kasepuravikunoorukit ja 5 jummala kaunist kivipuravikku

Sain estiks liitri esimesi väiksemaid männiseeni purkidesse marinaadi ja soola kah kohe ca 3 liitrit esimesi seeni see aasta hakkan litsuma
) Räägitakse jah,kuskil teisepool Raplat Kabala kandist,kus lademes pidi seent ,eriti just kuusekat leidma. Ime pole, eelnevad nädalad mitu raksu sinnakanti suured äiksevihmad viskas,meie siin olime jummala kuival .
Kalale enne pole aega minna,kui uus nädal,sinnani kõik päevad tööl.Suvine ilm kestab ikka edasi,semu käis Pedroski augul,sääl suured särjeelukad päeval flotillidena pinnal lobistasid ja päevitasid.
Jõudu mulle,seenesoolamine kohe ees,rsk,nii tüdind ja väsind,kuid tuleb talve peale mõelda.
09.09.2018 06:24
yes
10.09.2018 19:45
Nii.... ja nagu ikka - taas ma olen momendiks nii läbi,et kommenteerida pole miskit.Panin täna taas Viliveresse,kuid seekord hoopis raudteest läänepool. Mets,kus alati kukekat,puravikku ja igasugu muud mudru taritud abs tühi. Panin natsa edasi lodumetsa peale,siit sai ikka pea pool kilekat halle,raba- ja männiriisikaid,heeh palju noorukeid,piab kõik ää keetma,lapsed marinaadi ja suured soola purkidesse. Just panin armsad sõbrad keema,kindlamast kindel,et taas ma jõele ei jõua
11.09.2018 20:43
Tänagi hiilisin kalaretkest kõrvale. Kuid pole ka ime,taas külmakirst kurguni,kuhu sa selle kala paned.Ikka lähed poodi,kaunist siga,hakkliha, kala jmt pakkuda - ikka veidi võtad

Hommikul juba 8 end uuesti Viliverre sättisin,seekord jälle raudteest idasuunas. Ma ei tea,mis krdi anomaalia see täna oli. Põdrakärbest oli nii massiliselt,et riietel karjas peal ja aina kuhugi ronisid. Ei mingit austust,mõni isegi silma,kõrvaauku ja 1 isegi ninaauku juba ründas.Seent juba vaid viimased riismed,lihtsalt ammu pole sadand ja mitte kedagi pole enam maast tõusmas kah.Juba lõunaks kolmandiku kilekaga koju,teadsin,et vihm tulekul - igas meediaaugus aina sellest kraaksus.Koju natsa rabariisikat,männiseent ja erinevaid pilvikuid - kohe pannile sain 1 kauni kivipuraviku,mõned nooremad kaseriisikad ja  natsa liimikupoisse. Marinaadi liiter nooremaid ja soola kah liiter vanemaid seenetegelasi.
Õigel ajal end koju lohistasin,juba seentelõikamist ja puhastust-sorteerimist lõpetan. Eeh,kus nüüd tuli padukas alla aga selline lühike ta oligi ja rohkem mitte muhvigi. Sadu on meeletult vaja,jões roppmadal veeseis.Grossi kärestikus nt kohati  nii madal,et kivilt kivile karates kerge vaevaga saaks lausa kuiva jalaga üle jõe.Seenest tasu ilma korraliku sajuta isegi unistada.
11.09.2018 22:20
juurikale-  ​Ma siiski vaatamata praktiliselt seenelagedast metsast litsusin kilekasse tubli pooliku männiseent,pilvikuid,veidi ka kaseriisikat kah.  KES siis kilekotti seeni korjab ,Söör??? enlightened  Seeni ikka  pange vöi korwi korjatakse! laugh
11.09.2018 22:21
Lausa  WALUS mul lugeda ,et keegi kilekotiga seenele läheb! no
12.09.2018 04:33
 Muda edevusest puhta sassis. Teema siiski hoopis millestki muust kui taskupõhja surutud kilekotist...nii igaks juhuks.Endal hiljuti postitatud pildil kilekott jalgratta sarvis.
12.09.2018 08:52
Vabandan,et enne näpp vääratas,pannile ikka mõned noored kasepuravikud,kaseriisikad tuleb korralikult keeta ja ma neid vastavalt suurusele vaid marinaadi või soola peksnud
) Ooo,pole mind vaja sööritada,ei huvita mingi tiitlid. Vahet seal on,millega seent tirid lüpsiku või kilekaga. Korv muidugi parim aga see aasta nii napilt saaki,et palju vahet pole,kogused nii lahjad,et alumisi  ära ei litsu.
13.09.2018 21:43
Tänagi sai tegudel käia,kuigi jah,kahvatu see asi kokkuvõttes oli. Juba lõunast,kui ärkasin pikema retke rattal võtsin Ristimäe metsa ette.See ikka vääga lage,meeletu rändamise ja  võpsikutes keerutamise pääle vaid vaevu veerand kilekat kuuseriisikat,rohkem metsaall pold abs muid seeni - kärbseseeni siin seav vaid mõned konutasid. Nüüd võib siis käe südamele panna,et siin metsas kah sigadega ühelpool. Kas grippi koolend või jahimehed kõik maha nottind. Mitte mingisugust värskemat selleaastast tuhnimisjälge ja suures kuulsas mudasauna augus,kus alati,selline rändamine oli olnud. Seal nüüd kõik rohtu kasvand,,mitte mingeid jälgi kah enam. Annetasingi need kaunid kuuseriisikad täna ex-ile,väga rõõmustas selle anni eest.
Koju tulin ,tagusin sisikonna paremaid palasid  täis ja paar tundi selline unekas,et mitte miskit enam ei mäletand.
A ei saand rahu,endal väsimusest ja pikast metsaretkest veel jalad all käivad risti,kuid ma pimeloom veel 18 st samasse Talli augu supelpontoonile end sättisin.Vakla oli küllaga - mis ikka,tasahilju peibutussööta alla ja tihe punasilma katkumine algas. Selle 2,5 tunniga,mis sääl taidlesin käis käest julgelt üle 40 väiksemat särge läbi,0 keskmikku ja lõpus enne suurt hämarat ka 1 korraik suur jurakas särjeloom. Tundus  pikem ja sihvakam särjepapa olema,mammadel natsa vats kogukam ja need juba praeguseks väiksema marja endal kõhtu kevadeks ette kasvatand
Enne suurt hämarat keskelt isegi mõni korralik särjelaksakas näidati,kuid pold isu kauemaks valguspulgapüügile jääda - muidu pealamp,valguspulgad ja kõik muu oli mul ligi. Kodus ootas palju borshi potis,palju hapukoort ja üldse kalakas mulle armsa Keilakaga: ) Meeletu,kus ikka vesi norm seisust jões maas,pisema voolu viimane üleeilne sajuke taastas,kuid norm kõrguseni lausa 30-40 cm oleks enam veeseisu vaja.Oli,mis see kalasaak täna oli,kuid tegevuseta ei pidand passima,aitäh sellegi eest !

14.09.2018 20:41
Sellised siis ongi Juurika lõbustused kodus vabal päeval. Pääle lõuna üle raudtee Kohilast läänepoole,kus see nn. Alexandri park. Lootusi pm pold erilisi,isegi heal seeneaastal see mets abs mõttetut pisisaaki vaid andnud.Täna juba poole tunni jooksul kõik ragistasin läbi ja vaid 2 keskmist ussipurust  pakatavat kuuseriisikat ja ka 1  keskmik tammekivikas. See rsk nii oli ussi täis ,nigu mingi ülerahvastatud pagulaskeskus. Ptfüi krt,kadusin sealt koju. Seedisin kodus teleka ees jalkat vahtides,natsa koristasin ja hoopis plaanisin õhtuks veidi taas jõele ronida.Taas samasse Talli augu supelpontoonile ,kus eilegi sai sitsida. Täna alustasin 18.30 ja juba 20.30 pold ujukit eemalt veepinnast näha. Selle 2 tunniga käest käis läbi ligi 15 pisisärge ja ka 1 keskmiksärg. Suuremast pold haisugi,3 korraliku looma lupsakut enne hämarat vaid augu keskelt mulle näidati. Täna oli end alla suurde viitjadepilve ka imepisike hauenaga sättind. Tegi seal pilves manöövreid ja pinnas keeras - särje igatahes peagi ajas eemale. Tunne ikka hea,mis sellest,et ei saand seent ega kala,kodus stressivabam ja pole saagiga  vaja sebida.
16.09.2018 21:44
Aah,milline ebaõnnepäev mul täna oli.Panin juba lõunast tirinal rattal jubeda vastupunniva loodetuulega võideldes Hageri metsa.Millised maad ma rändasin läbi  ja vaid 5 ropult ussi täis kuusekat - muust seenest oli mets täielikult tühi. Ometi need metsad iga aasta ilusat kogust kivikaid,kuusekaid,võiseeni jmt andnud.Vot,millega see krdi suur põud suveläbi hakkama sai,metsas naturaalne seeneikaldus. Kured lausa suurte puntidena  päeval kluutasid jubeda loodetuulega võideldes ,loovisid ja aina lõunapoole põgenesid.Nii lahe selle eest oli metsast Kohila poole tagasi tulla,natsa vänta ja tuul sind ennast vedas nagu tuustikut mööda uhiuut Hageri-Kohila jalgrattateed peegelsiledat asfalti mööda kodupoole.Roppväsinult kodus seda põhimõtteliselt tühja metsaretke põdesin diivanil,kuid juba pääle 18 ajas vererõhu lakke ja peas lambike tõsiselt hakkas plinkima.Panin vantsides särjesööklasse - nahh,siit tunniga vaid 2 keskmiksärge käis käest läbi. Ikka kestis õhtulgi meeletute kurekoondiste häälekas lõunapoole reis,nüüd jah oli tugev loodetuul juba vaibumas.Tulin siis suure hämarani ka Talli augu supelpontoonile sitsima. Meeletult sitt ja pikk võtt - käest siin käis läbi 3 keskmiksärge ja 2 väiksemat punasilma. Ainsad elumärgid 3 särjelooma lupsakad augu keskelt enne suurt hämarat ja pontoonist allavoolu ca 15 m kaugusel korralik ahuna jahiretk pinnas,mis hea sabasumakaga lõppes ning mingi mudilane häälekalt kugistati alla.

Moment nii tuju maas,juba koju ja kahe esiku metallukse vahel murdis ridva peene otsa pooleks. Raisa reo, niigi kevadel 1 x juba kraapisin otsa peenemaks ja  kuidagi rõngasse liimisin,nüüd see nipp enam läbi ei lähe. Ongi selleks aastaks siis kalapüügiga nagu ühelpool. Homme põhjalikult uurin,mis edasi teha - vahest tõesti tuleb uus 6 metrane ritv töökorda teha ja sellega minna  õngeretkedele. Ma just kevadel siit Kohila zoopoest Konsumi kõrval ju ostsin selle.
16.09.2018 21:51
ridva tipuosasid müüakse ka eraldi nii,et kui vaja saad selle välja vahetada!
16.09.2018 22:02
Kui tytrega autoga tulevikus Rapla poole asja,eks ikka lähen kaema.  Lähen lähiaeg uurin ka siin kohalikus zoopoes asju,kas siin on eraldi otsi pakkuda - viimane variant see uhikas 6 meetrine,asi seegi töökorda pole teha
19.09.2018 19:05
Tule taivas appi,täna 4 tunniga Viliveres abs oma lohvi tõmmasin tühjaks - jalad käivad lausa all risti.

Üleeile,oli juba 6 metrane jumm töökorras ja valmiduses särjekatkumiseks. A eks ma ull panin pääle lõuna sellise lasu riisipudru tushonka ja  muu lisandiga sisse.Pääle seda teleka ees selline unekas tuli,et plaanitud õhtune retk laksakaga kukkus läbi . Ärkasin alles,kui väljas juba suur hämar. Vana jalkamäng,mis Setanta kanalist vahtisin - salvestasin ammu oli läbi,juba mingi kikpoksijad klohmisid üksteist verele....ptfüi krt.
Täna kõik algas nii kenasti,ärkasin lõunast pääle öövahetust ,veitsa nosisin ja nii metsa kiskus.Sain taas sinna Viliveresse kohale,no ikka  metsaall räige tühjus.Meeletute ponnistustega korralik veeämber raba- ja männiriisikat ning veidi pilvikut. Igaaastased puravikud,tõmmu- ja kaseriisikad,hallid seened kadund nigu tina tuhka. Nüüd pole enam juhus,suur ja vastik sooniliste kätega pikk põud suve jooksul pea kõik seeneniidi meie metsades kägistanud.Loomulik,et ka täna ma jõele ei jõua,alles alustan seene puhastust ja sorteerimist - mis marinaadi,mis soola jne.
Just täna alevipääl suur uudis lõi laineid. Üks poisijunts tuleka all landile pääval tiris 1,5 se kolli ära - imede ime,et siia miskit veel sisse jäänd! Küll ma jõuan veel ka särjerahvale külla minna,nii ju seent kah salve vaja koguda.
20.09.2018 20:51
....no  nääd siis,kes jõepääle käib,sel ikka juhtub

Pidin juba kuskil 18 st tuleka alla supelpontoonile väntama,kuid plaanid muutusid. Tütar kõllas ja kohvile kutsus. Nii see aeg läks ja alles 19 st juba samasse maja ette Talli augu supelpontoonile tatsasin. Täna oli vaja siis uue 6 meetrise hiinlasega kätt harjutada. Natsa raske ja kohmakas tundus ja esialgu kuidagi ei saand rakendust tasakaalu - ikka kord uputab,kord liiga kõrgel
) Elevust omamoodi vahepeal Kohila tarzan tegi,mingi mustaks võõbatud mulliga tuli jõele põristama. Krt selline propeller taga undas,et tõesti,kui vennike sinna pea või käega oleks sattund,vist hakkliha oleks igalepoole lennand.Juba mitu korda söödetud kohas peagi suur viitjadearmee  viskas järjepanu pinnas saluute,varsti ka vana tuttav hauetitt keeras. Kuid ikkagi sitsin edasi ja särge ootan,edelatuul isegi suureks hämaraks mingeid vaibumisemärke ei näidand. Sellest ka täna selga visatud tuhhavaika oli abs õiges kohas,muidu ma seal lagedas pontooni peal kaua poleks saand suvitada.Keeras see tita all viitjades,mis keeras,kuid ma ainus,kes peibutussöödaga jõele siinkandis käib ja nuttes ikka siia sööklasse ronivad alla,kus ninaeest ka vaglaampsu ahmatakse.Juba 10 kond väiksemat särge saatsin edasi kasvama ja mauhh,ujukit netu,tõmman 6 metrase puha looka ja paari sidurisirtsu pääle keegi monster all end vabastas ja rakendus veitsa pinnast üles lendas. Kahetiselt pole vaja arvata,kes all ringi kondamas,kas karbimolkus või korralik liinu
) Veel paar väiksemat särge,juba vaevu vaevu ujukiantenni eemal näeb ja taas see järsku kadus,vääga kaunis suur marjalastist lottis kõhuga särjemamma tuli mu käevahele. Plaan juba oli lahkuda ja sellegi ainsa ilusa looma tagasi lasin.Täna kala oli rõemsam,kui viimati mõne päeva eest,isegi suures hämaras ridamisi võmsaid laksakaid keskel ja augult näidati,kuuvalguses see eriliselt oli ilus ning looduslähedane vaatemäng .Igatahes uus ritv sisse õnnistatud ja käsi isegi korralikult täna jälle sai  valgeks.
21.09.2018 23:59
käisin täna vembuka juures, 3 ahvenat, suurim 22cm, kõik micro jigiga, ussi ei tahtnud keegi, ehk siis keskpärane võtt