Otsi

Keila Jõgi vol 104. 2017-2018

04.07.2018 22:59
Õhtu nigu ikka aga selline nutune,jõekaldas võid vabalt suitsiidi teha ja keegi kõige pisem tegelane veealt ei suvatse isegi võttu tulla. Terve tunni kokukakohas sitsin taguotsa laiaks - isegi kõige klibamat viitjat ei tuld selle ajaga,mis sääl püüdsin,et vakla imeda.Panin edasi ülesvoolu, sinna ammu planeeritud Suurekase hõbepajude alla. Mingi 1,5 tundi ligi 2m sügavuses püügirada tasahilju  söötsin ja vaid alla 10 pisisärje käis käest läbi.Lõpuks enam isegi viitjat pold all,mu püügikohas näitas allamõõdu pätt juba musklit.Isegi 2 korda  sügavas nii keeras,et mu täppis rakenduse täiega uputas ja see natsa kaugemal uuesti pinda tuli.Selja tagant samuti saadana  väed liginesid,juba kogu taeva tõmmas üleni lillaka pilvemassi alla - krt ime pole,kui taas vihmale kisub. Olgu,mis ma nutan,hea,et ei saand  suuremat kala,külmas nagunii ruumi enam  pole,igasugu muud soga saand sinna vahepeal koguda . Söön ajapääle taas eest ära,ka kalale uuestu ruumi leiame.
05.07.2018 12:00
Juba hommik avatud köögiaknast tõi imelikku mürinat kohati sisse. Tõsi paar hävitajat estiks Kohilast lõunas  panid kagu suunas,kuid mürin ikka kestab. Ajasin siis kargud alla ja samas Talli augu kõrgelt kaldalt kaema,mis tehakse.Taas see kalameestele kallis ujuv tank kohal ja niidab rohtusid nigu vana elukas.Juba see nv on spinnameestel siin pidu,samuti,kes teravaid elamusi otsivad,sees ju mõned kesiku suuruseni küündivad karbid. Õngega kah oleks aeg katsuma minna.Miks alles nv ....sest siis juba kala stressamise lõpetand,et peidupaik ja peavari kadund ja lahtine rohi kah kas kaldasse triivind või allavoolu - vesi puhas ja klaar.Suurema kõntsa jah tank kokku korjab ja kallastesse kuskil lodustikus viib,kuid peent ja harva karva ta ei saa kätte ja see kohe ei kao,lanti jääb ja õngerakendusse. Eeh,kui sadu ei ole,õhtuks tegudele
06.07.2018 00:02
Oi jeerum-jeerum,täna sai ikke mehemoodi rasva põletada. Pääle lõunat juba 2. retk see aasta Vilivere seenemetsa - no vahest miskit tõusnud. Tõusnud polnud mitte sittagi - ainsad,mis ära nägin 1 väike kukekas ja 2 väiksemapoolset kadakaseent...sitaseeni siiani kah mitte ainukestki.Suure rännutuhinaga taas veresuhkur laksas nii alla,et viska või pilt kuhugi võpsikusse.Tuli ruttu 1 jurakas kaasavõetud  poola õun ära süüa ja väliputtelist külma vett ohtralt peale. Harvalt,kuid mõnes kohas jupiti juba esimesi peaaegu küpseid mustikaid - nohistasin paar pihutäit sisse ja nüüd juba lõi olemise paremaks ja väntasin Kohilasse tagasi.
Olin lapselastel korra külas,kuid nii hing ihaldas juba hilisõhtul  armsat Talli  auku katsuma minna. Ohtlik jah küll,suur karp sees,kuid lootsin,et kontakte ei tule ja vaid särjega vallatlen. Vabadus,rohtu enam pole,selline lai ja avar kõik,ant vesi oli täiega veel sogane. Praegu põud,vett jões minimaalselt ja vool eriti vaevaline,2 päeva aega läeb,kui kõik klaariks saab.Kuid vana praktikuna teadsin,et isegi täiega sogavees saab kala võttu - ilus peibutussööt alla ja 20-23 ni käis mu käest läbi peaaegu 20 väiksemat ja 5 keskmiksärge - kotti tirisin 2 korralikku jurakat punasilma - külmas paar kala ikka ära paigutab.Pold see särg stressis miskit juba 22 st igalpool laksas,et vähe pole ja mul kah all elu püügikohas käis. Keerles toidujahil klibukala pilvedes allamõõdu hauenaga,alles 22.30 st maha rahunes,vist läks magama.....siis need 2 jurakat särge ära tirisingi.Mis sa hing ihkad,viimasepääl ilus õhtupoolik oli,tõeline kvaliteetaeg !
07.07.2018 00:16
Tänagi jalka asemel samasse Talli auku,mis mu kodu juures. Koht ju eile juba süüa saand ja kohe natsa uue peibutuse pääle mõned võtud.Mingi 2,5 tunniga kotti ausad 8 suurt särge - 2 neist juba napilt alla 30 cm - st austava labidamõõdu kandideerijad.Tagasi läks mingi 15 väiksemat ja 5 keskmiksärge. Tuli ka 1 ahnurist viitja otsa,lasin uuesti alla töllerdama ja kohe sai teada,kui suur see all pidevalt  ringi siplev hauenaga on. Oli mingi 30 cm pliiats
) Kõik suurem kala täna naabrimutile,las tunneb elust rõõmu,rookisin talle kala juba jõekaldas ära,kodus enne üleandmist vaid kraanikausis loputasin. Võib vist taaskord kauni õhtu kordaläinuks lugeda !
07.07.2018 08:18
Lugesin keila teemat ja juurikas ju väga vahvat päevaraamatut peab siin. Tubli! Aga kes see õnnetu ennast välja elab ja tuhandeid punaseid juurikale laob? Kad mõni vihavaenlane? Mu meelest 2x järjest vajutada ei lade vaid peab mingi aeg möödas olema, et uuesti pöialt visata. Mõni postitus saanud 200 punast, selle saavutamiseks tuleb kõvasti vaeva näha. Kas mõni vihavaenlane siin liikvel?
07.07.2018 14:43
Viimasel ajal ahvenaga nutused lood jõe peal. Ei tea kas istub nii rohu sees,et ei tule välja või lihtsalt ei toitu mingil põhjusel. Ei saa ka öelda,et kala ei oleks. On ikka. Lihtsalt tundub,et kala aktiivsus on väga kõikuv. Üks päev võtab täitsa kenasti,pea igast kohast. Teinekord samad tingimused ja vaid mõned üksikud konnad või täitsa 0. Ahh keda see kala huvitab, looduses viibimine ikka põhiline. Edu Juurikale juttude kribamisel,mõnus lugeda.
07.07.2018 22:04
Kes neid rohe-puna nokse ikka kokku loeb, kui kirjatükk on nii hea - seda tuleb lugeda hoopis.
08.07.2018 00:44
Mis ikka,on häid päevi  aga ka selliseid shittasid,nagu mul tänane õhtu. Juba vanast harjumusest  samasse maja juurde Talli augule. Ei liigutand mind see jalka,ega miskit.....hiljem ikka saab ju sotid teada

Natsa sööta alla ja vagane  nigu surnuaial,mitte  mingit klibusärge isegi. Arvatav kala kadumise põhjus  see,et see sogavesi klaariks tõmmas ja kõik paistab läbi. Kala pelgab ja keskele ronis,ju siin kosklad  neil madalamas läänesopis ,kus rohtu enam pole elu kibedaks tegid.Selle ajaga 20.30 st kuni 23.30 ni vaid 3 pisemat särge tagasi viskasin ja vaid 22.30-23.00 ni täiesti  haua keskelt mõned juraka särjekolli võimsad laksud - oli enne seda pooltundi sile vesi,sama ka  pääle seda pooltundi. Kogu selle rahuliku õtu rikkusid suured pardikarjad ära,pidevalt  kiseldi,prägiseti ja sellist moodi kisuti,et lained  ja suled mööda vett levisid. No jah,partidel suur suvine juurdekasv,kogu see kari ( täna ca 50 hinge) kokku ei sobi ja vist süüa kah kõigile ei jagu.Sama ka suure künnivareste eskadrilliga,see nii suureks paljunend,et kui enne magamaminekut mu pääkohal üle mühinal lendas - selline plaksuv sitarida nigu vaippommitamine augu veepinnas levis
Ma eriti ei põdend,mul nagu kaitsev koobas peakohal  mõed kaitsvad toomevõpsiku oksad.See selge,et kui kala ikka tõsiselt isu saada,juba homme tuleb kuhugi mujale püüdma rännata,seda soovitav kuhugi vesiveslist ülespoole.
09.07.2018 00:09
Nooh,sellised siis Juurika lõbustused. Juba hommikul 6 st kargud alla ning köögis korraldasin kõrgema kulinaarse pilotaashi manöövrid pliidi ees. Keskpäevaks juunior saabus miniga ja hakkasime kõik koos temakese sünnat pidama

Kuigi olin kurguni sööta täis ja teleka ees sm. Unemati mingi tymikaga lõi mu vahepeal oimetuks. Ikka juba 19 st sai selgeks,et piab ikke sinna jõekaldasse minema,hing üldse rahu ei anna.
Kuna ilm selline kaunis,tuuletu ja stabiilne,väntasin ikka kaugele,lausa  Kabeli haua ette,kus enne rippus üle jõe rippsild.Mu üllatus oli mega,krt mais ,kui särg veel kudend polnud ma paari semuga sääl püügis käisin ja vaid meie tallatud kohad olidki kaldas ainsad inimtegevuse jäljed.Eeh,alles mõned ajad tagasi sinna rahvast palju käis,koht,et anna olla - millised särje-ahunasaagid säält ära tiriti !  Rohi lausa nabani sirgund,koprad krdi töprad mitmed augud ja kraavid kaevand - rsk nalja pole,murra või kondid ära.Mingi 2,5 sügavuses püügiraja söötsin,ainult viitja all,igast sygavusest karati otsa ja tehti suu..ksi vaglaampsule. Panin juba 3m sügavuseks rakenduse ja natsa keskemalepoole edasi püüan,siis alles vaglad rahule jäeti.Lausa keskele põhja kah ei ronind,seal max sügavus 3,5 m ja mõned suured kivid ja kapsapuhmad nende vahel - palju seal aastaid kalale käind,põhi juba peas.Tumm,kui tankis,alles enne 23 mitu võttu - käest käis läbi kokku mitu viitjat,alla 10 väikesärje ,3 keskmiksärge ja 3 korralikku suurt särjelooma. Koju pold kedagi plaanis tuua,vahest mõne võimaliku labidasuuruse eluka oleks ära võtnud.Juba kell 23 ja abs sile jõgi,traditsiooniline hiline särjelaks jäigi täna nägemata.Tulid hoopis koprad 2 kesi mind piirama,1 must ülesvoolu,teine allavoolu kaldas ragistas ja mingi taime näris,ehtne rott,mis sa ikka ütled - kropp- kropp ja kropp-kropp teevad
) Vahepeal tuli teine mu kõrvale 2m kaugusele kaevatud kraavikesse,kus vett sees,vahtisime kaua teineteist,lõpuks vennike siiski lõi vedelaks ja kaugemale tagasi ronis.Juba vaevu ujukiantenni nägi,juba sääsk ja kihulane ühisarmeega tahtsid mu samasse kaldasse maha murda,tuli kodupoole põgeneda.Tegu oli,et metsa all radapidi uue Viljandi maanteeni jõuda,rsk,vahi,et silmi peast välja rägas suure hämaraga ei torgi. A noh,sellised napakad,kuid jummala tõesed ongi Juurika seiklused eri kohtades armsa Keila jõe kallastes. Miskit ilustust pole juurde lisatud,selline vanamehenäss ma olen - elust ja liigutamisest ,lastest samuti tuleb rõemu tunda !!
10.07.2018 17:38
No,mis sa kostad. Eile hilisõhtuks suurte lootustega Haagenisse,kus juba varem söödetud püügikoht.Mingi 1,5 tunniga vaid 2 klibusärge,jõelt abs sile ja vagane tervitus,mitte ainsatki särjelupsakut. Hoopis oma heale vanale tuttavale Matule koos noore kaasaga pakkusin veidi Tallinna vahvlikommi.Nad just oma elamisega seal kohe püügikoha kõrval. Ma pole tänamatu loom,hiljuti,kui sinna püüdma käisin,nad mulle kaunist grilliha pakkusid,mis just küpsetati
)Tulin siis ülesvoolu edasi ja Juudi silla juures maandusin,siit aint 1 pisem särg ja rohkem mitte mingeid kontakte.Kontakte jh oli aga need puha viitjad,kes agaralt imesin vaglad tühjaks nigu vorstinahad
)Juba kell 23,juba põhjatuule keeras itta ja oodatult kogu täies hiilguses  Salutaguse pärmitehase joovastav lebra jõudis kohale
)Lõin kõigele käega ja koju. Kogu hommik  nii põdesin,kuidas ma enam viimane aeg üldse suurt kala ei saa,milles asi. Lõpuks lõunast andsin endale kannaga taguotsa ja väntasin end. mahapõlenud sohva kontori ette jõkke purukajahile.Vesi juba nii all,et poole sääreni vees jaluta läbi jõe. Ega erilisi lootusi polnud,kõikide kivide alt juba enne mind semud tõuku otsind, - krt 2 tunniga pool purgikest peaaegu sain. Kuid selg  sest koogutamisest nii tegi just seal kohas valu kus mul on need opid tehtud. Kodus kaua taastusin,et ringi käia ja vist õhtuks kuhugi lähedale purukat leotama.Kirst kah kurguni kõike täis,nahh - kuhugi pole kala enam toppida. A nooh,loodame heale õnnele,et hästi suuri mõne saab,siis ikka ruumi leiab.
Jube köögituur ülehomme ees,hakkan tähtpäeva pidama,lapsi ja lapselapsi kostitada vaja.Nosin,taastun ja hilisõhtuks taas kuhugi kaldasse liha suretama - täna mul jälle kaunist kivipurukat ligi.
11.07.2018 00:19
Ometi üle pika aja ,kus keskel ka kaunist särjelupsakut näitas,kuid jah seda alles kuskil 23 st.Kohe 1,5 tundi siin  tuttavas Talli augu püügikohas ja vaid 2 pisisärge. Tulin allavoolu kivivalli ette,siit veel 1 keskmik ja 1 pisisärg...ptfüi krt.Tulin ja olin 00 ni veel Tallikal ja veel 2 väiksemat ja 1 suur kaunis särg - kõik kosuvad jões edasi. Kauem enam ei and kummi  jõekaldas venitada,ujukit ei näind,udu hakkas pinnas koguma ja kõik  selline  hämu sees oli.Keskel augu sügavuse kohal ikka siin -seal võimas särjelaksakas kingiti

Kui vanarahvatarkuse järgi arvestada,piaks meil varsti shitt leivakotis olema. Täna ju seitsmevennapääv oli - kui täna sadu,siis 7 nädalit kallab. Meil aga tilkagi polnud,selline põud igalpool - järelikult 7 nädalat sajuta põuda ees ootamas. Kui tõega sellised seisud,ikka jube,mis seene ja üldse põlluasjadega tulekul.
11.07.2018 23:40
Natsa täna hilisõhtuks  kolme tunni jagu käisin kätt treenimas ridvaga. Plaan kaugemale oli minna aga selg lõigatud kohast nii valutab,täna juba tõsi vähem,kui eile pääle 2 tundi jões purukaotsingut.
Panin särjesööklasse,siin nii tumm,et hakkas hinge lausa matma, mingi 2 tunniga vaid 1 pisem särg,mõni viitja kah - need sellid seljataha võpsikusse saatsin,vahel siia siilipoiss hämaras hiilima tulnud. Vastaskalda rohtudes lausa mitmes kohas pikalt triip massiliselt maimu niitis,laksas ja mopsas - krt osjad käisid lausa kahte lehte. Lageda vee pääle mitte keegi lupsutama ei tulnud.
Tulin korraks veel ka Talli augu lõunakaldasse,siit veel 1 keskmiksärg ja see oligi mulle kogu soovikontsert. Kell 23.30 koju ja mul täna abs mitte ainumast särje lupsakut ei õnnestunudki näha - nagu karma oleks jõel peal.Tavalisse püügikohta sääl läänekaldas pold isu minnagi,täna tuul kogu jõelt igasugu sodi,risu,pardisulgi jkt mis veel just kogus - seal õnge kah poleks sisse saand eriti sokutada.Parte täna juba vähem,kui hiljuti.....mingi 35 hinge lugesin kokku. Kiskusid ja kägisesid küll,kuid hiljutst enam ei korratud,kui mingi 50 hinge sees tegutses - osa mujale läind .Hea,et kala ei saand,ma ikka kirstus ruumi pole saand,juba muud soga saand vahepeal  kogutud,pole enam kala jaoks ruumi. Kuid püüan end siiski parandada ja peagi natsa asju eest nahka panna
12.07.2018 22:26
Täna jääb unejutt ära,ma palehigis juba hommik köögis kolistasin,päeval tulid armsad külalised ja kingid ja punnis vats- ühe korra aastas võib ju endale lubada
Tohisoo mõisa õuel lastelaager,kus lapsed tsirkusetegelasteks kehastusid. Mu mõlemad lapselapsed kah(üks kloun ja teine sambatantsija) - vanaisa kohalolek oli väga vajalik.Tagasi just sain ja nii hilja enam ei viitsi jõekaldasse ronida.Kuid miks mitte seda püükiminekut edaspidi mitte teha
13.07.2018 23:02
Täna kestis komejant täiega edasi. Juba hommikuks viimased sünnipäävast jäänud roapärad pidulikult keerasin soolikasse ja keskpäeval kuskil mingi väike sadu,isegi paar äikseraksakat kuskilt kaugemalt kostis kagusuunast.Kuid jaah,sadu või midagi,asfaldi vaid värvis mustaks

Õhtuks oli plaan korra ka vastaskaldasse selle saare taha kanalisse ronida. Jube,imeasi,et kohalegi jõudsin. Selline rohi rinnuni,mingi maltsad,kassitapp,jubedad põdrakanepi tihnikud.Lepiku all kobras kõik maha närind,mis lepp pole - isegi esisillaveoga poleks ilma jubeda ukerdamiseta läbi saand.Kalamehed siia keegi pole käind,ei mingeid jälgi,kallastes kah  kõik nigu suures võpsikus. Kuskil 22-22.30 ni sitsisin ja tagasi mingi 20 pisisärge ja 1 keskmiksärg - rohkem mitte muffigi
Kanalis kah keskel mingi meeter sügavust,vesi  nii põuaga all,vahest isegi ligi 40 cm juba
( Kauemaks lausa hämarani ei jäänd,sest jubedast maastikust oli kuidagi vaja ju taas sinna vene kiriku juurde tagasi läbi saada.Põua ilmne märk,siin viiekate ees 4 suurt kaske,juba täna kerge tuulega kollased lehed kukkusid,nigu juba sügis käes oleks. Puud kah janus - krdi põud,nahh teda kellelegi vaja.