Otsi

Paat Soomes käimiseks

1
2
loh
image
21.04.2017 11:54
5
0
Kui ma ei eksi siis meieril oli vist 300 heppa alusel järgi. Tuulekala festil sõitis nigut jeesus ja lainet täitsa oli. Kiidan sellist
21.04.2017 12:03
1
7
Vapratel Soome sõitjatel soovitan kõigepealt oma 5 m paadiga korraliku äikesepagi kätte jääda ja siis mõelda, kas tahaks ikka sõita nii, et lähim varjuline koht 1,5 sõidutunni kaugusel.
loh
image
21.04.2017 12:08
6
0
Just, ikka vete ferrari ja pohhui millal sibul puldile vajutab
21.04.2017 12:48
0
0
Keegi oskaja võiks kirjutada,mis moodi peaks tormiga sõitma.
21.04.2017 13:31
0
3
Sõitke ilma äikesetagi 8m/s lääne tuulega väinameres Saaremaalt Hiiumaale prooviks, siis kaovad küsimused ära kas 20hp on piisav ja miks 4m pikkust vähe on. Mul on põhjarannikul 5m ja 60hp paat, ning sellega tekib vaid mõnel päeval aastas  kiusatus mõnda kaugemat sadamat püüda. Ja paistab, et Kalale.ee võiks pärast tormisõidu õpetuse postitust 500GT paberid kõigile välja kirjutada. Kogemus ja praktika on kuuendajärgulised.
21.04.2017 13:35
0
4
Mere- ja järvekarusid peaks siin ju jaguma. Mõni aeg tagasi keegi kirjutas, et olla Peipsil 3- 4 meetrise lainega seilanud.
 Selle peale arvati, et siis pidi ju põhi vahepeal näha olema
21.04.2017 13:38
0
3
Paadile tuleb panna nii suur või pea-aegu nii suur mootor kui birkal lubatud.
Kõik alla selle on enesepetmine.
21.04.2017 15:20
1
0
Kiizk
Ja paistab, et Kalale.ee võiks pärast tormisõidu õpetuse postitust 500GT paberid kõigile välja kirjutada. Kogemus ja praktika on kuuendajärgulised.

Mis selle jutu mõte on?Kohe üldse ei jõua kohale.
 
21.04.2017 16:00
0
4
Mis jutu mõte on? Foorumis tormisõitu õpetada?! Kas auto õppesõidu ja sõidueksami tegida ka arvutihiirega? Niikaua kui aluse, mere, riskide, ohtude tunnetus käes pole, niikaua pole ka mõtet unistada "kaugsõidust." Väikesel järvel pohh aga mere asjadega ei mängita.
21.04.2017 16:07
0
2
Autosõidu teooria on samuti pohhui, sitta sellest, rooli taga õpitakse.
21.04.2017 16:13
0
3
Lugu pea paarkümmend aastat tagasi kui veel angerjat meres oli. 
Õhtul kena läänetuul- paras õngele mineku ilm. Hommikul pimedas tõustes kuuled, et kenast on asi kaugel. Tuul, nüüd juba vana maru, edelasse keeranud, mis Tahkuranna kandi jaoks kõige suurema lainega. Õnged rava all nii üks miil rannast. Jõuame alumise märgi juurde ja hakkame õngi võtma. Väimees vööris võtab, mina ahtris katsun mootoriga paati vastu lainet hoida. Poole liini pealt hakkab nii hullusti vett sisse  loopima, et hauskarist enam ei piisa. Hüüan väimehele- anna nuga, läheme ära. Väimees viivatab kohmitsedes hetke.  " Nuga ja kohe" karjun ninasse. Kaldale saime.
Kas see aitab Sind kuidagi- pendolino? Ei usu.
21.04.2017 16:16
0
2
Ma olen mõned korrad ikka sõitnud üle keskmise lääne lõuna tuultega Rohukülast Orjakusse.Kuni laidudeni mu arust okei, aga sealt edasi laine kuidagi muutub ja raskem sõita.Midagi hullu pole olnud aga tempo läheb alla.Kui külla minek, olen läbi pressind, ühe korra kalal olles keerasime otsa küll ringi, ei taht püügi aega lihtsalt maha sõita, läksime tagasi laidude vahele.Paadiks lahtine 5,5+50.Aga on Väinameres üldse väga üle 1,5 m kõrgust lainet?
21.04.2017 17:11
1
2
Mis selles halba oleks ,kui näiteks rebaseonu kirjutaks siia kuidas tema  lainega sõidab?Ma küll ei näe siin mingit riski,äkki on hoopis midagi kõrva taha panna.
Arvate,et peale Neil Armstrongi elulugu lugedes hüppasin kohe raketti ja hakkasin kuu poole suruma?
 
21.04.2017 17:43
0
2
Rebaseonu artikkel aastast 2010:

Suures laines mugavalt sõitmine on omaette kunst - kui võtta teemaks soome laht ja 2+m lained. minu tähelepanekute aluseks on hea dünaamikaga 5,5+m pikk paat.

ei oskagi seda niiväga sõnadesse panna, rohkem tunnetuse küsimus. Üks mis kindel, vägisi pole mõtet merega jännata. otse vastu 2+m lainet siit soome või vastupidi pole mõtet harrastada - sõiduaeg on meeletult pikk ja väsitav ning poole maapeal enam ei ole kapten 101% adekvaatne täpselt ja ohutult paati juhtima.

võibolla olulisem sõitmise enda teooriast on enne pikemat meresõitu teha piinlikult korralik eeltöö: ilmastiku ja laine kursi jälgimine, ilmastiku ennustuste hoolikas lugemine, ilmastiku muutustele sattumise vältimine jne. olulisim on ilmastiku juures stabiilsus. seda kõike selleks et end moraalselt ette valmistada ning enesekindlusele alus panna lähtudes printsiibist: alati saab hullemaks minna. ja üldjuhul lähebki.
teadupärast räägib iga ennustus ise juttu ja inimlik on valida endale soodsaim
. tegelikult tuleb olla skeptiline.

sõit ise:
vastu laines: päris risti 2+m lainet ei kannata väikse alusega (nt 5,6m Buster XL ja 100hp Yamaha) sõita. nurk on paras kusagi 20-30 kraadi juures.

allalaines: sõita tuleks kerge nurga all. kõigepealt lased ühele poole ja siis teisele poole nii et lõpuks kurss ikka õigesse kohta välja viiks. lainet ei tohiks niiöelda alt ära lasta ja paadi kiirus tuleb hoida nii et ennetad ahtri ära vajumist (kui laine alt läbi läheb ja ahter sisse vajub, ei jõua ükski mootor kohe üles tagasi lükata ja paned ennast maru ebamugavasse olukorda..) samas vältides gaasiga üle pingutamist. tuleb leida rütm lainetega. kindlasti ei tasu kimada otse alla lainet. se on äärmiselt ohtlik. nimelt on oht sukelduda ees olevasse lainesse sisse. vett tuleb niipalju korraga sisse, et pilsikas ei pruugi jõuda välja visata ja tekidrendaašil võib vabalt mõni leht või lihtsalt sodi ees olla. siis aga muutub alus väga ebastabiilseks ja sukeldud üha uuesti..

mugavaim viis: kõige mõistlikum on sõita piki lainet ca 20kraadise nurga all allalaines. otsida lainete ühenduspunkte (ei ole vall ju eestist soomeni) ja lihtsalt surfida harjadel. ohtlik on sealjuures murduva harja otsas liiga servapeale kaldumine või ühenduskohtadelt hüppesse minek. ise lasen kuskil 35-40kmh siis istub ahter veel kergelt sees, hüppesse ei lähe, ei põruta ja on kindel tunne.

sõltumata kursi ja laine nurgast on kõige olulisem hoida paat ilma kreenita. samuti igal juhul mängida gaasiga glisseerimise piiril (nii et ahter veel veids upub) - siis on dünaamika parim ja juhitavus ideaalne - samas raskuskese püsib kiilul ja lihtsam on hoida püstuvust täiesti kreenita ehk siis vöör peab maanduma täpselt kiilule (mitte pardaga) (sai väga segane lause..). ühtki järsemat liigutust ei tasu teha ning paadi käitumist järgmise laine suhtes tuleb ette näha.

kaks korda on õnnestunud käia ka päris hullude oludega (no nii väga oli vaja kalale minna..). täpselt muidugi ei tea kui palju oli lainet (soome lahe laineennustus arvutatakse läänemere mõõtmistulemuste põhjal mitte ei mõõdeta reaalselt) kuid kirjas oli 3,5m stabiilselt ja suurim 5,2m. tuul pakritel ja tallinna madalal 15-17m/s. peale teist korda vaatasin juutuubist laevahuku videosid sest tundsin ise ka et katus on ära sõitnud ja ei ole kindel et kolmandal korral kõik sama ilusti õnnestub..


Mis puutub väiksesse ja tihedasse lainesse siis kogemused nii võrtsul kui peipsil karmide oludega puuduvad. mõned korrad olen peipsil saanud 0,7-1m lainet, paat mahtus 2-3 laine peale korraga ära ja otse vastu laines oli täisgaasiga täitsa mugav sõita. allalainet pisut kehvem (kippus veidi sukelduma) aga ei midagi märkimisväärset.


kodutöö peab olema tehtud igaljuhul et vähekenegi ilma olude ja muutuste osas aimu oleks ning kindlasti tuleb kinni pidada oma paadi tootja poolsest ettekirjutusest laine ja tuule tugevuse kohta. suurema laine korral tuleks mootor hoida keskasendis ning gaasiga nokk kergelt püsti hoida. väiksema ja kiiremini sõidetava vastu laine puhul prooviks nina veids maha keerata - murrab laine vööriga ära ja on lootust et mõni hammas jääb suhu.
21.04.2017 19:21
1
4
Vahva lugu, Tozz. See oli noore, sõgeda mere ja maade avastaja kirjutis kellel kogemusi avamerega vaid 3aastat. Täna ma siukest juttu ei kirjutaks enam, eriti just seepärast et äkki mõni meist loeb sellest jutust välja nagu see olekski nii lihtne ja lähebki merd sõitma pisikese paadiga ja suure tuulega.
21.04.2017 20:25
0
3
Minul oli 6 meetrine soome mercedes 100 hp yamaha uue mootoriga. Otsustasime vanade avamere tegijatega minna juulis puhkuse ajal Piritale Soomest viina järele. 2 nädala jooksul ei tulnud ainsatki ilma et keegi oleks vabatahtlikult minna tahtnud. Samal ajal Soome pool vedasime lõhet aga sealt oli ainult 20 km lähema saareni ja hirmu polnud. 20 hj mootoriga seilata soome vahet on hullumeelsus aga extreem sportlalsele normaalne. Soomest läks kunagi keegi poolearune saksamaale Terhi svammiga väikse hiina mootoriga,jäi ellu nii et andge aga minna.
21.04.2017 21:45
0
2
Pendolino. Kellelgi ei ole midagi selle vastu et kedagi õpetada. Kuid saa aru, iga alus on iseärasustega. Rebaseonu sõidab Trophyga, keegi sõidab 15hp pakriga mis on oluliselt merekindlam kui mõni 44kw täiglisseriv viiemeetrine. Olen sõitnud 600kW diisliga, sellest ei ole tolku, kui Sina tahad minna soome SeaDoo Bowrideri või Kruzensterniga. Enne saab internet täis kui tormisõidu absoluutne tõde siia kirja saab
21.04.2017 22:02
1
1
Krt kus meestel jutud muutuvad. Ja kirjade järgi paati iseloomustada,,,, see on tase

Paati siiski saab iseloomustada-kiita-laita ainult peale erineval veel oldud aega. Seda rääkis mulle mu vanaisa kes oli eluaegne kalur Võrtsul.  See et paat on niipikk ja niilai ja modra nurk on selline, ja siis kiita-laita,,,, kõrgem pilotaazh  ju

Ma oma 20nese ja 440nega olen kõvasti ringi uhanud ja Hanno sedasama komplekti Soome müünud nii, et ise varahommikul Viimsis müügipaati kargab, muidugi ilma enne hoolega valitud ja siis Soome kliendile viivad.  550 ja 50hp on ka kõrval ja sellega tullakse kaksi tagasi.
Aga loomulikult avamerele minna 20nesega on rumalus ja ei soovita. Ise elus kaks korda kuses olnud, kui paadis püsti seistes eesolevast vallist üle ei näe ja teine samasugune on paaditaga tulemas.  5+m künadega tean mitmeid kel 50+hp sabas ja suvel ilusa ilmaga käivad üle kalal, agamuidugi valivad ilma hoolega.
22.04.2017 02:14
0
2
Objektiivne arutelu kisub vähe kekkamiseks.
22.04.2017 08:14
0
0
Kunagi nii aastad 25 tagasi sai puupaadiga 5,5m ja siid sees lastud Triigist Orjaku 5 matsi pardal ja häda ei midagi.Aga nüüd kajutid sada hp ja ikka jäma...
22.04.2017 19:54
0
2
Vanasti olidki paadid puust ja mehed rauast, nüüd on kõik plastistlaugh
23.04.2017 09:57
0
0
ZID mootor oli üks töökindel loom, kui magneto korras oli. Mul oli traktori magneeto peale aretatud. Popsus teine madalatel pööretel mõnusasti. Hiljem ajas sama mootor kreissaagi ja segumasinat ringi. Orjaku sadamast Triigi sadamasse sai ka käidud, aga reisijana. Sõru sadamast Pammana otsa (pihla laiu ümbrust spinnadega kammima) sai palju kordi käidud. Kordonis olime muidugi registreeritud ja loa saanud. See kõik oli 80-nendatel.
23.04.2017 10:28
0
2
Paar kolm aastat tagasi, kui sadamas paati sai putitatud, siis tuli juurde üks vene õngemees ja jutustama- temal korralik ZID paadimootor seisab ja osta ära, need tänapäevased ei ole ikka õiged asjad. Ma ei kujuta ette, et keegi tänapäevase stats diisli või ripp Yamu ZID-i vastu vahetaks. Omas ajastus võis olla ta ju töökindel...
23.04.2017 22:33
0
1
Enamus juttu on olnud Soome lahe ületamise ohtudest ja tehnikast. Aga see, miks sinna üldse minna ja kogu merematka romantika sealjuures, on jäänud rääkimata. Kala pärast pole mõtet sinna sõita. (Eestis on enamus kalaliigid palju lihtsamini püütavad). Mina käin seal kahel põhjusel. Esiteks seepärast, et Soome saarestik on paadis olemiseks ja elamiseks kiikumisvaba. Ma lihtsalt naudin paadis mõnulemist. Pikad hommikud ja hommikusöögid/kohvitamised, lõunauinakud, õhtused kalatoitude valmistamised väikse napsu ja muhedate juttudega. Kõik see on pardalt kordagi lahkumata ja vähemalt kaks õhtut/kolm päeva. Saarestikus pole üldse mingisugust lainet ka suure tuulega ja see ongi üks asi mida Eestis saab mitu päeva pardal olemist nautida vaid jõgedel (aga jõgedel on palju sääski ja parme ning see rikub idülli ära). Teine asi on muidugi ka see, et üle lahe käimine on mulle kõige lähem koht kalastamiseks. Paat on meil Lohusalu sadamas, elamise ja kokkamise varustus on pardal. Vaja vaid Laulasmaa poest vajalikud kalatoitude kõrvale juurikad osta ning startida (selle 1h40min sõiduajaga ei jõua auto ja treilaga Virtsugi, Emajõest rääkimata). Aga kala püüda meeldib Eestis oluliselt rohkem. Vot sedasi.
23.04.2017 23:43
0
9
Jurkale: erinevalt sinust, olen sõitnud väga paljude erinevate paatidega, igasugu ilmadega, väga paljudel erinevatel veekogudel. See on andnud palju kogemusi. Tunnen pisut ka teemakohast veekogu ehk Soome lahte ja selle iseloomu. Seetõttu on puhtalt tehniliste andmete järgi aimatav millise kere ehituse ja dünaamikaga paadiga tegemist võib olla ning millistes tingimustes sellega turvaline sõita on. Aimdus pole kindlasti lõplik tõde kuid annab suuna mida on oluline vaadata ja millega arvestada. Sul on need paar merekogemust ainukesed asjad mida sa siin võiksid lahti kirjutada.
24.04.2017 13:30
0
6
Teema tõotab nüüd tugevat arengut laugh
1
2
Palun oota