Otsi

Kala kõlbab ka kütuseks!

07.06.2012 16:03
"Kala kõlbab ka kütuseks!
05.06.2012

Neste Oil toodab kõrgekvaliteedilist NExBTL-biodiislit nüüd ka kalatööstuse tootmisjääkidest. Täpsemalt meiegi toidukauplustes müüdava pangasiuse rasvast.

Neste Oil laiendas NExBTL-biodiisli toormebaasi ning toodab nüüd oma Singapuris asuvas tehases diislit kalade töötlemisel tekkivatest jääkrasvadest. Toore pärineb Kagu-Aasias puhtas vees kasvatatavate pangasiuste fileerimisel üle jäävast kalarasvast.

Neste uus biodiisel vastab kõigile Euroopas kehtivatele nõuetele ning vähendab kasvuhoonegaase fossiilse diisliga võrreldes ca 84% võrra, ja seda arvestatuna kütuse kogu elutsükli kohta. Oluliselt väiksemad on ka heitgaaside kogused.

Neste NExBTL-tehnoloogia tugevus seisneb selles, et diislikütuseks suudetakse ümber töödelda väga erinevad biotoormed: taimeõlid, loomsed rasvad, taimeõlide tootmisel tekkivad kõrvalproduktid.

Ilmekaks näiteks Neste NExBTL-kütuse kvaliteedist on Neste Oili ja Lufthansa koostöö. Mõlemad firmad testisid eelmisel aastal kütust 1187 Frankfurdi ja Hamburgi vahelisel lennul ning sel aastal ühel Frankfurdi ja Washington D.C vahelisel pikamaalennul. Katsetuste käigus uuriti, milline on kütuse kvaliteet, lennuki tööjõudlus ning kütuse säilivus. Lennukimootorid töötasid suurepäraselt, ka kütusekulu oli tänu biokütuse suuremale energiasisaldusele võrreldes fossiilset päritolu lennukikütusega 1% väiksem. Neste Oili ja Lufthansa koostöö uue kütuse kommertskasutusse jõudmise nimel jätkub." http://www.neste.ee/default.asp?path=14388,14431,14650,14672,14673,18960,19406
07.06.2012 17:22
0
0
Usamehe stiilis
07.06.2012 17:35
0
0
nu siinkandis kus ma praegu olen kuivatavad nad haugi kah kaminapuudeks...mis seal ikka imestada.
07.06.2012 17:40
0
0
Antarktikas köeti ahju pingviinidega kui söelaev hilines....
07.06.2012 18:55
0
0
kuivatatud haug ja pingivinn, sellele oskab kiga saam või tsukts tule otsa panna! A proovige nendega Frankfurt Oderi ja Distric of Colimbia vahel lendava Junkersi või Messerschmiti propellereid käiata!?
07.06.2012 19:23
0
0
http://www.ohtuleht.ee/479828 paks pani krematooriumi põlema
07.06.2012 20:38
0
0
Ära seleta Wuudised. Isegi aurumootoriga lennukid olid olemas. Kütteks oli kivisüsi.
07.06.2012 21:02
0
0
lendasid ka nad või, või olid lihtsalt nimetamise poolest lennukid?

Mis kiirust siuke suudaks sisse saada, et oma ropprasket vett ja kivi täis keha, seda raskust taluvat ropprasket konstruktsiooni, ülestõukejõukejõuga gravitatsioonijõudusi ületada?

Palun viiteid, tahan näha neid, uskumatu olen!
07.06.2012 21:13
0
0
tundub, et oli jah aurumootor, ainult, et kütteks oli bensiin

arutavad siin niimoodi http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?p=91648
07.06.2012 21:33
0
0
Sorri. Kivasüsa oli mu enda meelevaldne lisand asjale.
07.06.2012 21:41
0
0
nujah, Beslerite silmamoondus tundus mõne hetke tõesti õhus püsivat, ei rohkemat. Ehk siis tegemist oligi siiski nimetamisega, mitte tarvitada kõlbava lennukiga.

Küll aga...unistati jah millest iganes, ka kivisöe kokteilist ;-) vähemalt wikipede väidab nii:

1944: A steam-powered version of the Messerschmitt Me 264a was hypothesized but never constructed. This was meant to be powered by a steam turbine developing over 6,000 horsepower (4,500 kW) while driving a 5.3 meter (17' 6") diameter propeller. The fuel would have been a mixture of powdered coal and petroleum. http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_aircraft
07.06.2012 21:48
0
0
Venelased tegid isegi tuumareaktoriga lennuki valmis. Asi see siis pingviinidega lendav teha ei ole. Vot kui keegi Tatikas särjesoolikatel töötava mootori kompunniks, siis sel oleks alles minekut.
07.06.2012 21:56
0
0
särjesoolikatest saab metaani toota ja sellega saab auto liikuma kyll
07.06.2012 21:59
0
0
Kui hr O. Bender oli võimeline taburetist samakat ajama, asi see siis kalarasvast diislit teha on! Iseasi mis see maksma läheb - maksumaksjale
07.06.2012 22:23
0
0
Ei ole ükski kättesaadud särg mul siiamaani pihus peeretanud. Aga latikas ja linask ajavad põhjast mulle üles küll. Huvitav, kummast otsast?
Palun oota