Otsi

Läksin forelli püüdma, aga välja tuli midagi muud

Autor: RSPM
Soomaa Rahvuspark ja forell - ei turvad!
Ärkasin laupäeva hommikul kell 2 sest tahtsin oma uut varustust ka Eestis proovida, sest varem olen sellega vaid Leedus forelle püüdnud kaks korda. Lugesin siis igasugu kättesaadavaid uuringuid kus Pärnumaal forelli võiks leiduda ja valisin Soomaa Rahvuspargis ühe jöe.

Sõites läbi öised teid oli äkki üks hirv mul teepeenral ja tahtis mulle auto ette hüpata. Litsusin piduri põhja ja sain meeter enne kitse pidama. Süda tegi lisalööke..

Jõudsin kell 4 jõe äärde ja parkisin ühte RMK alasse. Panin jalga kahlamispüksid ja tegin ka samas kaldalt paar prooviviset. Otsas! Kala oli keset jõge ja võttis siduri kohe kärisema kuigi mul oli see päris kõvasti peale keeratud. 20 sekundit rabelemist ja kala läind, ilma et oleks vee peale näidanud ennast. Adrenaliin.. Mõtlesin et täna siis näengi oma suure forelli ära...

Siis proovisin mööda kaldapäiseid edasi minna ja viskeid teha, aga kõrkjad olid kohati üle pea ja jõgi kalda äärest täiesti täis kasvanud, nii et lootust jõe teiselt poolt kala üle selle rohu ja meetrise kaldapealse üle tõmmata oli isegi teoreetiliselt 0. Otsustasin siis vette minna ja see isegi õnnestus, kuigi põhi oli kohati 30cm mudakihiga kaetud. Eriti raske on kalda ääres, sest sa ei tea kui sügavale sa vajud.
Liikudes mööda jäge vaikselt ülespoole jõudis ühe kiirema vooluga lõiguni millest ülespoole avanes sirge, mida ühelt poolt palistas meertine kaldavall ja 2m kõrkjad ja teiselt poolt aeglasema vooluga ala. Paar viset ja kala otsas. Sidur käriseb aga kala väsib, ning välja tuleb esimene 40sm turb. Kala käes aga kotti panekuga on probleem sest kotti peaks kuhugi toetama aga meetrise kaldavalli tõttu tunnen ennast kaevu põhjas olevat. Liigun mööda jõge 10m tagasi ja seal õnnestub kott kalda peale visata. Ise hoian oma raskusega kotti vette kukkumast ja saan kala konksudest lahti ning kotti. Korras mõtlen ja siis avastan et lant on õla peal kinni. Ühed konkust kahlakate rihmas ja teised jope sees. Krt ja prgu. Koht selline et ei näe kaa seda. Ei saa kätte ja ei saa ka seljast ära. Ronin kaldale ja kuidagi õnnestub üks konks ära murda ning siis jäävad landi konksud vaid kahlakate rihma sisse, mis tähendab et saan need maha tõmmata ja vaateulatusse. Vahetan kolmiku vobleril. Laskun samasse kohta ja teen veel kaks viset. Otsas! Samasugune 40,5cm pikkune purakas. Jälle protseduur samasugune. 10m tagasi, kala kotti ja siis samasse auku veel paar viset. OTSAS! Jälle suur turb. Noh neljandat kala sealt august ei tulnud, aga see oli 100m eespool. Siis samast kohast veel kaks võttu - üks ahvenapunn ja teine turb mis rabeles lahti. Kell 5:30 ja mul oli juba seljakott raske. Kirusin pisut et võtsin tavalise seljakotti sest see oli juba paar korda poolenisti vees käinud. Edasi oli veel üks suurem kala otsas ja see kihutas koos landiga ennast rohtu kinni. Kätte sain ainult landi.
Päike paistis ja päev hakkas soojakraade üles kerima. Ilmselt oli liiga valge, sest paar koda ujus suur turb veel landile järgi aga ei võtnud enam.
Kuna olin valel pool kallast, siis proovisin uues kohas üle jõe saada. Kõik läks hästi kuni teisel kaldal sattusin mudaauku. Iga samm viis vaid 15sm edasi ja võttis kogu jõu. Hingeldasin ja võtsin siis nõuks põlvili välja ronida. See õnnestus.
Ilmselt oli minu valik forellijõe suhtes ekslik aga need olid esimesed korralikud turvad mida vobleriga ja ultralight varustusega sain. Elamus super!
Paljud kalamehed on öelnud et turb ei kõlba süüa, aga nii ahjus tehtud turb kui ka kotletid said väga head.
09.07.2018
09.07.2018 23:53
Tubli jutustus ja kobe saak cheeky

yes
10.07.2018 01:32
Põhi nipp turva juures on see kui leotad kala tund tavalises lehma piimas
10.07.2018 14:30
Jutt väga viisakas! Loetu põhjal olen suht kindel kus jõe peal sa olid
Tahtsin ise täpselt sama jõe pääle sama kala püüdma minna ja lõpetasin ka 2 turbaga - aga seda kala ka mõnus püüda. Mul rabasid pöörlevat. Onu praadis need ise hiljem ära, mina ampsu ei saanud