Otsi

PVC paat ja mootor

06.10.2020 07:43
Tere!
Algaja on veidi hädas. Ei saa kuidagi paati õigesti vee peal liikuma.
Paadiks on 3,3 meetrine ilma kiiluta PVC. Selline, millel põhja tugevduseks viis 24cm laiust vineeritükki, mis ristipidi paadipõhjas olevatesse aasadesse pistetakse.
  Mootor on 3,5 Mercury. Loomulikult on see liiga jõuetu, et sellist paati koos paadisistujatega liigutada, aga põhiprobleem pole vist ikka mootoris.

Katse nr. 1. Kaks inimest paadis. Kiirust polnud mõtet mõõta. Paat istub sügaval vees, lained tekivad võimsad. Mootor on alles sissesõitmise järgus, sellepärast väga ei koorma. Aga kui vähegi kiirust tekib, hakkab kruvi justkui tühja lööma. Ma ei tea, kas see väljend on õige. Mootori pöörded hüppavad järsku üles, samas paat jääb nagu kännu taha. Sõit siis niimoodi kulgeski, et vaikselt gaasiga meelitades kiirust koguda, kuni tekib tuntav jõnksumine ja siis gaasi veidi järele anda.
Kodus mõõtsin kavitatsiooniplaadi kõrgust, see oli 7cm allpool paadi põhja. Seda on muidugi palju, aga loogika ütleb, et mida sügavamal vees, seda väiksem on võimalus, et kruvi õhku satub.
  Katse nr. 2. Üks inimene paadis. Kiirus on kuni 14 km/h, siis tekib jälle tuttav tõmblemine.
  Katse nr. 3. Sain tuttavalt proovimiseks 6hj Yamaha. Kiirusel 14 km/h tõusis paat glissi ja läks kuni kiiruseni 24 km/h. Seda küll ainult peegelsiledal veel. Minimaalse lainevirvenduse puhul algas jälle tuttav jõnksutamine ja paat  glissi ei läinud.
   Katse nr. 4.  Tegin paadile vineerist kõva põhja. Neljast vineerplaadist, mis katab täielikult põhja ära. Ja sileda vee peal sain paar korda 3,5 hj Mercuryga paadi glissi. Max kiiruseks sain 21 km/h. Enamus ajast käis ikka sama jant, Kiiruse kogumisel hüppavad pöörded järsku üles ja paat jääb seisma.
   Katse nr 5 saab toimuma täna. Panin vineerpõhja ja paadi enda põhja vahele täispuhutava madratsi, pumpasin selle ja paadi täis.  Paadi põhi, mis enne oli kortsus ja lõtv nagu penskari kõhunahk, on nüüd ilusti allapoole kumer ja pingul. See võib olla küll rumal mõte, aga ehk on kogu jama ikkagi paadi alla sattuvas õhus.
06.10.2020 09:45
0
Mis marki paadiga tegemist? Kui lööb järsult pöörded üles, siis väga muud varianti ei ole, kui vint veest väljas.
06.10.2020 09:52
0
Selle lipp-põhjaga paadiga võib muidugi olla, et kui ei ole korralikult täis pumbatud, siis mootor surub selle lihtsalt kortsu. Ehk paat ei liigu laines ühes tükis vaid kergelt keskelt voldib ja mingil hetkel läheb vint liiga vee pinnale.
06.10.2020 09:52
1
Esieks, ma ei ole spetsialist ja võin suht mööda panna. Kruvi ventileerib jah. Guugel näitab, et antiventilatsiooni plaat peaks olema 0-2,5cm paadipõhjast allpool. 7cm peaks siis rohkem kui piisav olema vist. Või on see hoopis ventilatsiooni põhjus? Ei tohiks nagu olla. Liiga madala mootori sümptomid on hoopis teised.  Äkki tõesti võtab kuidagi õhu alla... Trimmi sättimine ka ei aita?
Kui palju vineeri ja põhja vahele ruumi jääb? Äkki saaks teha samasuguse kiilu nagu sarnastel kiiluga paatidel on. Ümmargune täispuhutav toru, mis lükkab põhja teravamaks.
06.10.2020 10:58
1
Paat on Omega 330MU. Tundub olevat väga ilusti ja kvaliteetselt tehtud. Pole küll võrrelnud teiste paatidega, aga selle paadi kohta halba sõna ei oska öelda. Lubatud mootor kuni 12 hj.
   Trimmi olen proovinud. Alt teises augus on ikka õige, mujale liigutades teeb halvemaks.
  Manomeetriga pole rõhku balloonides mõõtnud. Pumbanud olen seni, kuni konn veel jõuab.
   Palju ruumi sinna vineeri ja paadipõhja vahele ei jää, aga hakkasin ise ka mõtlema, et ehk proovida mingi penoplastist kolmnurkse profiiliga riba liimida vineerplaatide alla. Kui see töötab, siis tuleb muidugi leida mingit materjali, millest #kiilule# tugevdus peale liimida, muidu võib selle kesktriibu väga ära kriimustada.
  Proovisin ühe katse käigus ka mootorit 2cm kõrgemale kinnitada. Kohe oli selge, et asi läks halvemaks.
06.10.2020 11:23
1
Olen ise 7 aastat neid ukraina ja eesti tehaste lahendusi kalastuspoes natuke müünud, seega rahva muredega kursis. Soovitan müüja poole pööruda. Kui poest ostsid, siis kauplus peaks ikka toimivaid asju müüma.
 
07.10.2020 15:32
1
Nüüd siis kaks katset veel tehtud.
  Kõigepealt selline, kus vineerpõhja ja PVC-põhja vahel oli täispumbatud õhkmadrats. Tulemus negatiivne. Paat glissi ei lähe, max. kiirus 17km/h, pöörded käivad ootamatult põhja, vedu kaob.
  Vaatasin eile õhtul hulga juutuubi vidosid. Õigete venekeelsete otsisõnade korral tuli sarnaseid teemasid päris palju. # Prohvat lodotsnovo motora #. Kirillitsas muidugi. No Venemaal neid Kulibineid ikka jätkub veel sajaks aastaks ette.
Aga enamus rääkis ikka sama juttu. Sile põhi on kurja juur, tuleb kiil teha paadile. Oli ka tehaste poolt toodetud pikki täispuhutavaid PVC-vorste, mis vineerpõhja alla paadipõhja peale liimitakse. Aga sellist asja ise valmis ei tee ja poemehed tõenäoliselt ainult väristavad pead, kui midagi sellist küsima lähed.
  Tuli kasutada teist varianti ehk PVC-st kanalisatsioonitoru. Võtsin poest 75mm läbimõõduga kahemeetrise toru, vajutasin tagaotsa lapikuks, ette toppisin penost tehtud kiilukujulise junni, et toru servad paadipõhjale viga ei teeks ja panin selle siis vineerpõhja alla. 
  Katse jõe peal näitas, et mõte on õige. Kuigi oli tunda, et paat ei libise veel enam sellise kergusega, olid pöörete hüppamised peaaegu kadunud. Glissi paat enam ei läinud, kuigi kiiruseks sai max. 19 km/h. Aga ehk saab sellele asjale jõulisemast mootorist abi.
  Õnneks on paadil lubatud kuni 12 hj mootor, nii et mõni 9,9 olekski see, mis vaja.
07.10.2020 21:47
0
7cm on palju. Kas on äkki pika jalaga mootor? Kummikatel reeglina lühikese jalaga ette nähtud. Kuigi, 3,3m kummikal 3,5 hp on väga-väga alamõõduline mootor, st ükskõik, mis ta on, midagi eriti jaksa niikuinii.
Samuti võib pump olla praak. Leia mingi manomeeter või manomeetriga elektripump ja pumpa paat korralikult täis.
Kas vineerist põhjaplaadid kuidagi stringeritega ka ühendasid? Ühendamata plaadid ei tööta tervikuna.
Üldiselt on kiiluta ja redelpõhjaga kummikas juba konstruktsiooniliselt kehv lahendus, seega midagi ülearu head sealt oodata pole.
07.10.2020 22:10
0
Mul tekkis sama asi 3.6 pvc paadiga millel on täispuhutav kiil. Varem toimis aga peale seda kui paadi põhja tekkis auk ja vesi täitus kiilu ja välja venitatud põhja vahel. Samamoodi hakkas mootor tühja lööma. Mootor oli 9,9hp.Aru ei saa kuida see võimalik aga nii on. Järelikult sul siuke paat et ei saagi normaalselt sõita mootoriga,kui kõik terve ja balloonid täis korralikult
07.10.2020 22:54
0
Tere! Minul lahendas osaliselt probleemi mootori(3.5hp) tõstmine 3. asendisse ja ettepoole istumine, mis nõudis ka käepideme pikendust. Osaliselt selles mõttes, et siledal järvel või olematu liiklusega jõel(pirita) tõusis ilusti glissi ja kolmandiku gaasiga oli kiirus 15-16 km/h. Kavitatsioon tekkis ainult järsul pöördel. Aga suure liiklusega emajõel võis kaatrite jäetud mullirea järgi näha seda piiri, kus mootor tühja hakkab lööma.
09.10.2020 17:12
3
Olen nüüd katsetustega jõudnud sellisesse faasi, kus võib öelda, et 3,5 jõulise mootoriga rohkem ei saa tahtagi. Emajõel allavoolu sõites 20 km/h pole ju halb. Proovisin ka rumpli pikendust ja ettepoole ( no tegelikult päris paadi ninas ) istumist. Vee peale jäävate lainete järgi võis arvata, et niiviisi sõites kündis paat vähem, kuigi kiiruses mingit vahet ei olnud. Aga põhiprobleem e. vindi ventileerimine on õnneks kadunud. Kokkuvõttes oli vaja paadile kiil moodustada ja mootorit 4cm kõrgemale tõsta.
Tänan kõiki, kes lugesid, kaasa mõtlesid ja head nõu andsid.
Palun oota