Otsi

Tohatsu M9.8 BS 2t plussid-miinused?

18.06.2020 17:11
Tere! Plaan siis soetada Gladiator 350E (50kg) pvc paadile võimalikult kerge aga võimas mootor. Algselt oli plaan võtta 6hp jõuline Tohatsu või Yamaha, aga peipsil ja Pärnu lahel jääb sellest vist väheks. Oskab keegi nõu anda Tohatsu M9.8BS 2t mootori kohta mis kaalub kõigest 25kg? Räägivad, et pole trollimiseks hea mootor, lärmakas jne..
18.06.2020 19:33
1
Uuemal ei ole enam mingit häda, kui ainult see õli segamise tüütuse teema juures. Vanematega muidugi kõik eelkirjeldatud jamad. Tuttav ostis uue ja rahul, oli odavam ja kergem kui neljataktine ja mingeid probleeme pole.
21.06.2020 04:23
2
Tohatsu M9.8 2t on hea mootor, aga proovi uuena kätte saada. Sõida korralikult tehase manuaali järgi sisse, jätkub aastateks.

Trollimisel on just natuke müra vaja. Vahe on sees, kas trollida elektrimootoriga või bensiinimootoriga.

Üks teine hea erivõimsusega mootor oli 15 HP 2T Johnson, kuid seal kaal juba 33 kg ja uuena saada pole ilmselt enam võimalik. 
22.06.2020 09:09
1
Mul on see mootor. Sai 4 või 5 aastat tagasi uuest peast ostetud(tollal sai veel Leedust mingi ime läbi ametlikult osta). Ja just sellepärast et kui kalastan kummipaadiga, siis hea kerge tassida. Kaasas oli 12 liitrine välimine kütusepaak koos kütuse näidikuga. Ma arvan, et paremat mootorit väiksema/keskmise paadi jaoks pole olemas. Olen ise ära katsetanud 4-taktilised  8 HJ Honda, 6HJ Suzuki, 6HJ Yamaha, 15 HJ Parsun(see oli ikka eriline peldik). Venna paadi peal (Perla) sai proovitud nii 9,8 HJ 2-taktilist Tohatsut kui ka 9,8 HJ neljataktilist Tohatsut - vahet polnud. GPS-i järgi sai kahekesi paadis olles kahetaktilisega isegi 2-3 km/tunnis kiirema käigu.
Talvel hoiustamiseks kallan silindritesse kahetaktilise mootori õli täis (nii passis soovitatakse). Kevadel käivitub esimese kahe kolme tõmbega. Ühtegi probleemi pole olnud - pole vaja mingit hooldust peale jalaõli vahetuse, mille saad ise ära teha. Eks mingil momendil peab muidugi vist impellerit vahetama, aga seda pead tegema ka neljataktilise puhul...Jah - häält teeb loomulikult rohkem kui 4-taktiline(täispööretel on ikka aru saada küll), aga minu silmis need muud plussid kaaluvad selle väikese põrina üle...
Muide - Kuldses Börsis neid ikka uuest peast vahepeal müüakse. Kusagilt neid ikka sisse tuuakse...
04.07.2020 22:09
1
4T 9,8 Tohatsu on ka päris kerge võrreldes Yamaha või Hondaga. 4T on kindlalt ökonoomsem.
12.07.2020 19:07
0
Isiklikult võtaks poest 4t paar sotti kallimalt: https://www.kalaretk.ee/et/a/paadimootor-tohatsu-mfs9.8b-s (1890.-)
13.07.2020 11:06
0
Kasutasin juba 2 sellist mootorid, arvan et parim mootor kummipaadidele 3-4m, kõige olulisem eelis on mootori kaal 26kg, sama 9.8 neljataktiline kaalub juba 37kg. Reeglina mootor kummipaadil iga kord paigaldatakse ja võetakse maha ja siin 11kg kaalu vahe mängivad kõvasti rolli. Trollimisega Peipsil probleeme ka ei olnud. Hetkel oststin endale Busterit suurema mootoriga ja see 9.8 2t 2014a. on müügil.
15.02.2023 11:43
0
Tervist.Kas teemaalgataja soetas omale Gladiator pvc paadi?Kui jah,siis mis mulje see paat on Sulle jätnud?Või on kellegil kokkupuuteid Gladiator paatidega võiks neist oma kogemustest lähemalt rääkida.Hooaeg läheneb ja uue uue´´ sõbra´´soetamine muutub aina aktuaalsemaks.laughTänud ette,kes viitsib sellel teemal kaasa rääkida.
15.02.2023 13:50
0
Tee eraldi teema oma küsimuse kohta, internetis ruumipuudust pole. Inimloomus on hetkel kah selline, et aega on ainult pealkirjade sirvimiseks.
17.02.2023 15:59
0
Gladiatori paati olen ühe suve kasutanud. 380E. Ei oska paha sõna öelda. Täispuhutav põhi on ikka oluliselt parem sõita kui vineer või alumiin. Ja sõidukorda seadmine läheb kiirelt. Pumbaga paar minutit suristada ja võibki vee peale lükata. Ma ise transportisin haagise peal, ostsin ühe vana MTZ-i ja panin pehmendustega lauad portede peale. Tiislile tegin pikenduse ja kruvisin sinna vintsi külge. Lätist ühest firmast sain sobivad rattad ahtripeegli külge. Nii ei pea iga kord mootorit paadi küljest maha tõstma ( selg sunnik pole enam see ). Enne kaldasse sõitu lükkan rattad alla, kaldale jõudes tõstan paadi ninast üles, veeretan haagise juurde ja tõmban vintsiga haagise peale. No et saaks üksi kõik tehtud, see oli mõte. Alati ju abilisi võtta pole. Sügisel ostsin talle sõidukatte ka peale. Ei pea alati kaldale minema, kui suurem vihm tuleb. Ja saab ööseks vee peale jääda. Aga ilma katteta sõites on vööris olev kate päris hea, ei lähe kergemad asjad kiirel sõidul lendu ja sõitjatel ka tuulevarjuks.
  Aga nii nagu paadiomamise evolutsiooniteooria juba kord on, praeguseks on järgmine paat ( seekord kõva koorega ) juba õu peal, kevadel hakkan seda nokitsema ja Gladiator hakkab uut omanikku otsima.
19.02.2023 12:02
0
Aitäh Mati.Hea lugemineyesKuidas Sinuga kontakti saab,oleks veel üht koma teist uurida?
20.02.2023 09:35
0
56569679
Palun oota