Otsi

Kasutatud paadimootori kontrollimine

08.12.2014 00:00
Kuidas kontrollida, et netis müüdav mootor pole varastatud? Mootoril paberid puuduvad ja tüüp väidab, et ise juba teine kasutaja! Samas kui juba netti avalikult üles riputad, et müüd mootorit, siis vist südametunnistus puhas?!?
08.12.2014 13:14
0
Usalda aga kontrolli. Tänapäva mot on kui nahaal pole pole mõtet äri ajada. cheeky
08.12.2014 15:16
2
Mõned väidavad, et pole, vahet, kas südametunnistusega lurjus või südametu ullikene.

"Kui mul palutaks ühe sõnaga vastata järgmisele küsimusele: “Mis on orjus?”, siis vastaksin: “Mõrv!” ja kõik saaksid kohe aru, mida tahan öelda. Poleks tarvis hakata tõestama, et õigus võtta inimeselt vaba mõtlemine, tahe ja isiksus on sama mis otsustada tema elu ja surma üle, et orjastamine on võrdne tapmisega. Miks ei võiks ma siis teisele küsimusele: “Mis on omand?” vastata sama lühidalt: “Vargus.” (Pierre-Joseph Proudhon)
08.12.2014 16:26
1
Ise samat asja viimasel ajal uurinud olen, kuna kevadeks vaja ka mootor soetada. Kui on juba kindel asi välja valitud siis küsi seerianumbrit ja kas dokumendid olemas on. Seerianumbrist sai vist kuidagi tootmisaasta ka välja lugeda. Pead tootja esindusest täpsemalt järgi uurima selle kohta.
Seerianumbri järgi tee siis päring tootja esindusse, et kas on märgitud varastatuks või on muid jamasid sellega.
Lisaks vaata netist läbi suuremad portaalid, kuhu lisatakse varastatud asjadest teemad.
Eesti omadest siin samasel kalala.ee rubriik varastatud
http://www.kalale.ee/foorum/varastatud/
ja ka kipper.ee
http://foorum.kipper.ee/viewforum.php?f=22
Soome:
http://www.fkl.fi/teemasivut/vahingonto ... fault.aspx
Rootsi:
http://www.larmtjanst.se/Efterlysta-objekt/
Kui ostad siis tee müüjaga vähemalt mingi kirjalik ostumüügileping, kus on osapoolte nimed ja allkirjad ja toote nimi seerianumbriga ja hind. Et kui tagantjärgi veel peaks välja tulema, et varastatud, siis vähemalt mingi paber olemas, mille alusel võid veel raha tagasi saada.
 
08.12.2014 17:06
1
Oleks ma ostja, oleksin heauskne ostja. Kudas sellega oleks?
08.12.2014 17:13
1
Tahtsin ka ühte 2,5 Suzuki mootorit osta. Vend väitis, et on töötanud 15 - 20 tundi. Pabereid ei olnud. Küsisin, kas töötab? Pane korraks käima. Käivitada ta seda mootorit ei osanud ja jätsin asja katki. Kahtlen, et see mootor oli ka kuskilt ära vinnatud.
08.12.2014 18:42
0
Milliseid pabereid kõik näha soovivad? Ostu pabereid? Kui neid siis oleneb muidugi mootori vanusest aga vaevalt, et kellegil 10a vana mootori ostupaberid alles on. Mootoril "prika" peal uuematel ka aastaarv kirjas koos seerianumbriga. Seerianumbri järgi siis vanematel jah annab enamasti ka aastaarvu või vähemalt vahemiku kindlaks teha. 
11.12.2014 00:51
1
Kui oled ikkagi mootori esimene omanik siis pigem mis põhjusel peaksoid heast peast need dokumendid ära viskama? Võtavad nad siis kuskil sahtlipõhjas palju ruumi?
 
11.12.2014 07:02
1
Ma kolm aastat tagasi tutika modra ostsin. Praegu ilmselt leiaks mingi paberi selle kohta, meilile tulnud arve või midagi. 7 aasta pärast kindlasti mitte. Kui 10 aastat igasugu papreid ostetud asjade kohta sahtli korjata koguneks seda sitta juba liiga palju.
11.12.2014 08:21
1
Kui kõiki kahtlustada ja varasteks pidada, pole mõtet pruugitud mootorit osta. Mine poodi ja osta uus. Paberite pärast pole siis vaja iniseda ja töötundidega ei peteta.
 Kui inimene müüb kodust mootori ja on nõus selle peale ostu- müügi lepingu tegema, ei näe probleemi.
 Paberite säilivuse koha pealt võib tõesti juhtuda, et 6-7 aasta pärast võivad nad kadunud olla. Ja mis erilist paberit seal ikka nii väga on. Kasutusjuhend ja ostutšekk.
11.12.2014 09:09
1
aivar1988 mine otsi nüüd mõni 10 aastane ostutšekk ja näita teistele ka. Jah on tõesti inimesi kes hoiavad kogu paberimajanduse alles. Tean, et mõni s**takorjaja hoiab ka pappkarbid alles, et ehk kunagi vaja.
11.12.2014 22:43
0
Ok, selle paberimajandust nüüd natsa lahatud. Andke nats näpunäiteid, kuidas kontrollida kasutatud mootori ressurssi. Et kas ostad õige pea kappremonti vajava mootori, või võid enamvähem kindel olla, et mõne hooaja ikka läbi ajad. Mingeid surveid silindrites ja muid kulumisi ju mõõta saab? Välimus võib olla petlik.
11.12.2014 23:07
5
Surveid saabki mõõta. Mis muud kulumist seal ikka näeb. Müüja juures ju mootorit lammutama ei hakka. Ostad nii kui aututki- paned käima, kuulad, vaatad, tingid, ostad ära, tood koju ja hakkad remontima
12.12.2014 23:00
0
Ok, aga kes ütleb palju peavad olema surved noo ni 10-20a vanusel 2t 30hp Yamahal, et ressurssi ikka veel jätkuks. Ja kuidas se survete mõõtmine õigesti käib ja kust saab laenata survemõõtjat? Ah?
12.12.2014 23:18
1
Pane käima, kui käib, küllap on survet ka
13.12.2014 12:19
1
Tähtis on see, et surved oleksid kõikides silindrites võrdsed. 10-15% erinevust on veel ok. Mõõdad nii:​
  1. Keerad küünlad maha
  2. Seguklapp täiesti avatuks
  3. mõõdik silindrile
  4. 3-4 sekundit starterit
13.12.2014 15:27
2
Ok, seguklapp tähendab, et gaas põhja jah

 a, kui on vaid käsitsi nöörist käivitus?
Ja kui palju enamvähem surved olema peaksid? Või küsiks nii hoopis, kui palju on surved sellel mootoril uuestpeast ja kui palju siis, kui homme enam käima ei taha minna?
14.12.2014 10:51
1
No 6 on veel OK., uuel peaks 7 koma midagi olema.
16.12.2014 13:12
1
Palun asjalikku nõu!
Küsimus: kuidas käituda, kui tahan esimest korda käivitada tutt uut Tohatsu 5 four stroke paadimootorit. Seisnud püsti asendis 4 aastat
St. mis oleksid sammud, kas tünni panna jalaga ja mis edasi...
16.12.2014 13:50
4
Esiteks kontrolli, kas õli on sees. Vala paak bensiinist tühjaks ja täida uue bensuga. Karbussi ujukikambri all tühjenduskruvi- keera see lahti, keera bensiinikraan lahti , võta stoppihark(surmaja ) välja ja tõmba käsistardist niikua kui puhas bensiin avast tulema hakkab. Põhimõtteliselt peaks jooksma ka isevoolselt. Siis keera kork kinni, pane mootor tünni , ära unusta surmajat tagasi panna , tõmba õhuklapp kinni ja käivita. Peale käimaminekut kindlasti vaata , et   jahutusvesi jookseks.
16.12.2014 20:50
1
Et siis tutt ja uus.
Uuel tutil kindlasti pole õli sees, tehases peale kontrollkäivitamist karter tühjendatakse. Aga see on küll oluline,et four stroke õli paneksid.
Uuel tutil on pakendist võttes ka bensupaak kahjuks tühi, seega ei pea tutti millestki vanast tühjendama.
Ja lõpetuseks-et uuel tutil vesi jookseks pead muidugi ka tünni vett panema.
 
16.12.2014 21:31
2
Irw

 Sellest ma ka aru ei saa, miks see tutt 4  aastat püsti pidi seisma.
16.12.2014 22:38
1
No ma igal juhul pooldaks seda tünnile jalaga panemise värki.
17.12.2014 15:34
1
Tänud vant (mootorit soovitatakse hoida püsti asendis mitte horizontaalis) ja SAH11B- saab pandud.Tänud nõuannete eest. Mõned asjad jäävad lihtsalt seisma.ref ja grand äitäh, mootorit pole enne käivitatud. Hiiumaal kohtume rsk.
)
Palun oota