Otsi

rekord kala :P

Autor: keko123
Ühel heal päeval tuli mulle vanaisa külla, kes tõi ka mulle kummipaadi, millega saaks ise natukene ringi kihutada kalalkäikudel. Niisiis otsustasin kohe minna uue paadiga kalale, ning sõbraga sai kokku lepitud, kuna ja mis kellaaeg jne. Püügile eelnev päev sai elussöödakalad(hõbekoger) kinnipüütud ning ka penoplastist paar unda meisterdatud(kuna varem ei olnud ujuvundadega püüdnud siis ise kuidagi meisterdamise need valmis). Niisiis saigi 27.10.09 jõele mindud kell 10 hommikul, kõik asjad paadis asusimegi teele. Aerutasime paar minutit ning saigi esimesed unnad sisse lastud. Olime juba 3-ndat unda sisse panemas kui nägime, et esimene und põõrdus tagurpidi ning punane pool üleval pool. Ega siis midagi kui jätsime undade paneku sinnapaika ning kihutasime esimese isepüüdja juurde. Oi oi, kui nägime, et und hakkab tasapisi liikuma ning põõõrleb nii et praktiliselt kogu tamiil juba maha tirinud siis haaras partner kiiresti unnast ning mäng võis alata. Natuke väsitamist ja paadis ta oligi. Mõlemal näod suht naerul ja juba arutasime plaane et mis kalaga teha ning kelle juurde me seda kõhutäiteks lähme valmistama, ning mida sellest teeme. Saime esimesel kalal näpitsatega konksu suust võetud ning ei saanud uut kalagi külge panna isepüüdjale kui paadist kusagil 5 meetri kaugusel hakkas und põõrlema. Kaldal olev kalamees ka ütles et keegi unna ligidal ning midagi toimub seal. Rääkisin veel sõbrale et raudselt mingi nolk tuli meie elussõõdakala kiusama ning teeb tolle vigaseks. Niisiis aerutasime unna ligidale kähku et unda ära võtta, et nolk otsa ei jääks(kusjuures ta ei tõmmanud isegi unda tagurpidi ). Sain siis kalapüügiriistast kinni ja kohe plaksti tegi kala küünla. Oi kurat, nägu läks nii kahvatuks peas, kui nägime kala suurust . Pärast küünla tegemist läks jõhv nii lõdvaks ning juba arvasin et see kala läinud ongi..õnneks ujus kala paadi alla ning sain aru et on ikka otsas. Pärast pikemat kala väsitamist umbes 3 minti (sellepärast nii kaua, et ei olnud käepärast kodus mingit tugevat tamiiili eriti ning arvasime, et läheb puru kiskumise käigus). Niisiis saime kala paadi kõrvale, käsi kukla tagant kinni ning paati tõstmine toimuski. Kala lebas paadis, meie nagu õnnejunnis vaatame kala. Kalal konks sügaval kurgus kinni ning enda teravaotsalised näpitsad olime ära kaotanud rabelemise käigus. Mõlemad tegime paar kõnet oma"väiksest" kalast ning panime kaldale ajama.(lähedal oli ühe kalamehe töökoda kes lahkelt andis meile enda näpitsaid kasutada). Tagasi jõele püüdma minnes oli kaldal olnud kalamees hakanud järsku lanti loopima samast kohast kust me haugi olime äsja välja tõmmanud(ennem koogutas sikuskaga kaldaääri, loootes ahvenat saada). Panime unnad uuesti sisse, kuid natukese aja pärast hakkas jubedalt vihma kallama ning hakkasime kaldasse liikuma ning lugesime enda kalapüügi kordaläinuks. Peale meie oli sellel hetkel veel 2 kalameest paatidega ning ühega vesteldes selgus, et temalgi oli käes kaks kahekilost haugi ning oli eelnev päev landiga saanud 3.5 kilose latika(samast piirkonnast kus me kõik olime). Kõigile mõõdujatele ütlesime suurema kala kaaluks kusagil 3 või 4 kilo kuid kohe alljärgnevalt kalade tehnilised andmed.....loodan et jutt enam-vähem normaalne.
kalad:esimesena tuli 1.5 kilo ning kogupikkus 62 cm
Teisena õnnestus välja meelitada 5.06 kilo kala ning 93 cm
kohaks oli pedja jõgi ning puurmanis toimus püük.......Suurema kalaga tuli nii minu, kui ka paarimehe uus haugirekord
(pilt on küll väga halvasti välja kukkunud, sest suurustest ei saa eriti aimu kuid pilt on parem kui niisama räägiks sellist juttu mida paljud ei usu ilma pildita)
27.10.2009
28.10.2009 01:57
Hea püügikirjeldus, super saak! 5+...!
28.10.2009 03:14
Kas unnad allavoolu minema ei hakka ujuma?
28.10.2009 07:17
..korras konkreetne jutuke
ja saak ise kah!

5.p
28.10.2009 08:02
Palju õnne,5
28.10.2009 08:11
Mul hakkas pea ringi käima kui vaatasin esmalt jutule peale, ei tore jutt ja tore kala/d ,5p
28.10.2009 08:59
Väga hea jutt ja kalapüük
Päris äge! 5+++
28.10.2009 09:23
kui nii ütlete, ju ta siis on hea jutt, ei hakand ise lugemagi.
28.10.2009 12:13
5+++
28.10.2009 13:27
kenasti kirja pandud lugu, 5
28.10.2009 13:42
to talisman:üks und pani allapoole tammi ajama kui me seda suuremat kala väsitasime aga kui hakkavad allappoole ajama siis tõstame jälle paati ning paneme kusagile ülespoole, kus nad saavad rahulikult ulpida.......suurem kala oli emane ja marja oli suhteliselt palju sees juba kuid tera väike
09.02.2010 21:28
5p
10.05.2011 00:44
To talisman pedja jões ei ole eriti kiire vool mõnes kohas vesi just kui seisaks paigal aga tammide juures jah vool kiirem