Talviseid kudend rihmasid kiusamas
Et kõik algusest ära rääkida, pean alustama sellest, et tegelikult plaanisin hoopis särge kakkuma minna, jutud käivad ju, et punasilmadel mari valla ja karedad teised, viimane võimalus veel hard rock laagri jaokski mingigi voblaports välja noppida. Noh, kärpse tõugud ostetud, koht valmis mõeldud ja siis korraga.. telefon heliseb. Teisel pool vabariigi kõvemaid kütte ja kohe mu ideed maha tegema. Mis krdi särge, see ammu jõest läinud ja oled juba kõik maha maganud ja lähme parem punast kakkuma. Et tal head kohad valmis, talv otsa jälle laborirotte söötnud ja kaks scania koormat jõu sööta kallas niresse ja..
Ühesõnaga, rääkis mu pehmeks.
Kuna aastatega on mulle ka juba teatav vilumus tekkinud küttimise alal ja olen ühte jalga pidi küttide eliitseltskonda suutnud ennast sisse sulandada, siis silmasid mul enam sõidu ajal kinni ei seotud ja nii oli täitsa vahva sõidu ajal kasvõi prohvi lante vaadata ja niisamagi piiluda seda kaunist tärkavat loodust.
Traditsiooniliselt peatasime 24km enne jõge masina, parkisime ja asusime siis kondimootori toel jõeni rühkima.
Mingil hetkel hakkas mulle tunduma, et minu jaoks oli see vist osati nagu eksam, sest umbes poolel teel lasi prohv mind ette ja järgnes mulle väiksese pikivahega, ju tahtis näha, kas oskan ka ise omal käel otsuseid vastu võtta ja kuidas käitun. Tuletasin siis aastatetaguse ränga kooli meelde ja paistis, et õpetaja oli asjade käiguga igati rahul. Jah, eks tal vanust ja kogemusi mitme mitme küti jagu, ja seda oli eriti näha viimastel kilomeetritel enne nireni jõudmist, kui juba roomates liikusime, et vanameister on juba väsinud ja kippus kaugele maha jääma. Palusin siis tal oma kukile end vaikselt veeretada ja läbisin lõpuosa juba sedasi. Eks oli minu kord, vananevat põlvkonda aidata ja tänada sedasi mulle antu eest.
Jõel oligi nii, nagu prohv ennustas, kala oli palju ja suured. Kuna ma tean, et aastas võib kütt koju tuua maksimaalselt 3 kala, siis otsustasin seekord ühe ainult tappa ja teistele kenadele täpikaladele elu kinkida. Prohv, teades, et peale seda sooritust ja pingutust ei pruugi sel aastal enam jõele jõuda, veristas kalu tükki kaks, et lapsed ka vaheldust saaksid mulluste puulehtede ja pilliroo tuttide sõõmisele.
Jah, kokkuvõtteks pean ikka tõdema, et täpiku püük on igati vahva, eriti, kui seda teha koos oma prohviga.
26.04.2017
Oranž müts ka peas nagu õigele kütile kohane.Kala väga suur ei paista olevat.Suht raske suurusest aru saada.Kas prohv siis ei õpetanud kuidas pildistamisel poole kilone kahe kiloseks teha?;-)
Kilekott alakaid kolmveerandist saati täis kakutud, selgeselge.
Mul kah oranz müts. Klappisid ka nimetähed peale HH
" peatasime 24km enne jõge masina"
kas käisite Venemaal varelja jahil?
kas liha oli punane või kollakas ja mis maos oli?
Forka kilekotti toppimine on selle püha kala teotamine.
Nüüd sa hakkad siin forkaküttide käest alles saama

Kaldal juba mustakstallatud sügavad rajad paistavad....
Hea jõgi, aga liiga kõva pressing seal peal.
See 3kg meelega väikeseks tehtud,et himu siinsetel ei tekiks.Mees räägib tött,isegi silm ei pilgu

Camo on viimase peal ! No eks see oranz müts haakub õitsvate paiselehtedega..
pilt on illustreeriv ega oma kogu stooryga miskit seost?
Hard Rock AlleHuuija laagris pead siis nüüd haina närima oma mõtlematu teo pärast. Kas modell ka sinaa võetass, või jääb poe takka?
mütsi ja jutu eest 5+,niru forelli eest ka 1 punn..

Student on tupli olnud.
Igati mõnus jalutuskäik oli, koondsõnaga müüdimurdmise abc.
Kilekotis on forka landid ja kallas must sellest, et enne seda väikest kala väsitas mees 3h koralikku tegelast ja sõkkus kalda lägaseks.
Müts sai nimme valitud sääne, et testida, kas edevad ja kirevad hilbud peletavad kolli eemale või mitte.
Selgus, et mütsi värvil pole kala kakkumise seisukohalt vahet. Või siiski on, kuna orantsi mütsiga algaja kütt sai pontsakamaid varelle, kui maastikuvärvides proff.
See on tegelikult kõige käidavam lõik sel jõel, seal aastaid juba korralik kallasrada. Allavoolu minna on palju hõredam liiklus.
Ja kotis on 1 kala tegelikult, aga algajate küttide unerahu huvides ei hakka strateegilisi mõõte avaldama.
Jõe ääre jõudes vist rõivavahetus toimund, sest noist ilpudest roomamise märke küll välja ei loe?!
Teine algaja küss on ka - et mispärast just see 24km optimaalne ja parim vahemaa autoga mitteedasisõitmiseks on forellijõe ääres? Ei vähem ega rohkem
Pigem ikka 2,4km sõitis ja oli jõe ääres

Kas peale punasepedede, kel pesa peas, on teistel ka huumorisoon kinni?
Asi on lihtne, meil on jõe ääres alati vahetusriided jões ligunemas, et võimalikult vähe inimese lõhna man oleks. Eks nad pika päeva peale seljas ära kuivasid, sellepärast ka ei tundu märjad enam olema.
24 km on meil keeruliste valemite põhjal välja arvutatud optimaalne vahemaa. Aastakümnetega kogunenud statistilised andmed panime dünaamilisse võrrandisse ja siis superarvuti arvutas selle välja.
Aga kuidas liha oli? olen täheldanud kevade traanist ja vaeset kollast. Huvitav kas seda mõjutab kuderänne? või pigem toidulaud. Mao sisu järgi saad teada millega kõige rohkem kala saab. Kui on putukad siis loobi virblit/pöörlevat või piitsutaleechi, kui väike lepiskala siis jigi,voobler ja silikoon
Liha oli ilus punane.
Mao sisu järgi ei püüa, kasutan aasta ringi sama lanti. Ei näe vajadust teist otsa panna. Ainult mõnes sügavas sügavas augus vahel harva lutt läeb otsa.
Kas sa teed kellegile silma või on jõe veeren kulm rulli löödud?
Gromkale tegigi silma, teised ei märgandki...
Emajõe teemas ju selge, miks silma teeb.
Romantik teine selline.
Vesi peab vahel olema(hää, kui võimalikult külm vesi), ühel pool jõge on suht apasna temakesega koos kalastada.